خودورهای تویوتا تا سال 2025 الکتریکی می شوند

با اعلام تویوتا ژاپن قرار است تا سال 2025 تمامی اتومبیل های تویوتا که به تولید می‌رسند یا تمام الکتریکی باشند، یا یک گزینه هیبریدی داشته باشند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دیگر نیازی به گفتن نیست که با توجه به آلودگی بیش از حد هوا در جهان و به تبع آن، نابودی محیط زیست به واسطه تولید آلاینده‌ها توسط اتومبیل ها، خودروسازان طی چند سال اخیر تصمیم به تولید وسایل نقلیه الکتریکی گرفته‌اند. در این بین تویوتا نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان از این قافله عقب نمانده است و مشغول اجرای برنامه‌های خود است. غول خودروسازی ژاپنی تایید کرده است که تا سال 2025 تمامی محصولاتش الکتریکی خواهند بود. این بدان معناست که تمامی اتومبیل های تویوتا تا کمتر از 10 سال دیگر یا تمام الکتریکی یا هیبریدی خواهند بود.

تویوتا امروز یک اعلامیه مطبوعاتی را منتشر کرده است که در آن رسما خبر الکتریکی یا هیبریدی شدن تمامی اتومبیل های تویوتا تا سال 2025 تایید شده است. همچنین آن‌ها ابراز امیدواری کرده‌اند که تا سال 2030 خرید این محصولات، نیمی از کل فروش اتومبیل های این شرکت ژاپنی را تشکیل دهند. این میزان چیزی در حدود 5.5 میلیون دستگاه خودرو برقی است.

این شرکت وعده داده است که تا سال 2025 خودرویی با برند تویوتا یا لکسوس تولید نخواهد شد که به جز یک مدل الکتریکی اختصاصی و یا یک گزینه الکتریکی (هیبریدی) گزینه‌ی دیگری برای تولید داشته باشد. تویوتا می‌گوید که این خودرو تا کنون بیش از 11 میلیون اتومبیل تولید کرده است که از تکنولوژی الکتریکی یا تکنولوژی از این دست استفاده می‌کند. تویوتا همچنین قصد دارد تا سال 2020 فروش بیش از 10 مدل خودرو تمام الکتریکی را نیز آغاز کند. به طبع پیش از آن که بخواهد فروش این محصولات در نقاط مختلف جهان آغاز شود، چین به عنوان یکی از مهم‌ترین بازارهای اتومبیل های تویوتا ، نخستین بازار هدف عرضه این محصولات خواهد بود. انتظار می‌رود طی سالیان آینده شاهد حضور هر چه گسترده‌تر خودروهای الکتریکی تویوتا در دیگر بازارها نظیر بازار ژاپن، ایالات متحده، قاره سبز و همچنین هند باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید