حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری از صادرات محصولات نانو

ستاد توسعه فناوری نانو نحوه حمایت از صادرات محصولات نانو را اعلام کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ستاد ویژه‌ توسعه فناوری نانو به دنبال این مهم بوده است تا به فناوران در جهت تجاری‌سازی توانمندی‌هایشان در حوزه فناوری نانو کمک کند.

در سند راهبردی تدوین شده توسط این ستاد، کمک به شرکت‌ها برای ورود به عرصه‌ بین‌المللی در دستور کار قرار گرفته است.

ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری نانو  از شرکت‌های برگزیده به‌صورت ویژه حمایت می‌کند تا در سه الی چهار سال آینده بتوان شاهد حضور شرکت‌های فعال در عرصه‌ی بین‌المللی بود. بر همین مبنا، از سال ۱۳۹۵ ده شرکت در قالب آیین‌نامه‌ برند سازی و صادرات تحت حمایت ویژه‌ ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری نانو قرار گرفته‌اند.

حمایت ویژه برای شرکت در نمایشگاه‌های خارجی یکی از موارد حمایتی است که ستاد فناوری نانو به ده شرکت برگزیده ارائه می‌کند. با توجه به هزینه‌های بالای حضور در نمایشگاه‌های خارجی، ستاد فناوری نانو برای کمک به ده شرکت برگزیده، سقف حمایت‌ها را برای حضور آن‌ها افزایش داده است.

همچنین در این راستا به شرکت ها کمک می شود تا بتوانند نیروی بازرگانی خارجی جذب کرده و از این طریق امور مربوط به صادراتشان را پیگیری کنند. حمایت از تهیه ابزارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی، اعطای جوایز صادراتی و حمایت از طراحی و پیاده‌سازی نقشه راه صادراتی، از دیگر تسهیلاتی است که به شرکتهای برگزیده اعطا می شود.

علاوه بر این حمایت‌ها، شرکت های نانویی از حمایت‌های مربوط به شرکت‌های دانش بنیان نیز بهره‌مند خواهند شد که می‌توان به مواردی از قبیل مشاوره‌ صادرات، تحقیقات بازار و طرح کسب و کار صادراتی، آموزش های بازرگانی و صادرات، صادرات از طریق واسط تجاری و مشاوره های مربوط به قرارداد های تبادل فناوری اشاره کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید