10 خودروی الکتریکی مرسدس بنز زودتر از موعد به بازار می آیند

کمپانی آلمانی مرسدس بنز نیز که سالهاست به عنوان یکی از بازیگران اصلی این بازار شناخته می شود، اخیراً از تصمیم خود برای پیوستن به این گروه و عرضه خودروهای الکتریکی در آینده ای نزدیک خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

چند سالیست که فعالان صنعت خودرو به تولید اتومبیل های الکتریکی روی آورده اند و به جرأت می توان گفت که با توجه به سیاست هایی که اخیراً در مورد عدم انتشار گازهای مخرب به جو در بسیاری از کشورها در حال اعمال است، راهی جز حرکت به این سمت، پیش روی خودروسازان نمانده است.

 

در این بین، کمپانی آلمانی مرسدس بنز نیز که سالهاست به عنوان یکی از بازیگران اصلی این بازار شناخته می شود، اخیراً از تصمیم خود برای پیوستن به این گروه و عرضه خودروهای الکتریکی در آینده ای نزدیک خبر داد. 

 

علاقه‌مندان به خبرهای این حوزه، حتماً به یاد دارند که این شرکت در سال گذشته میلادی، سال 2019 را زمان عرضه خودروهای الکتریکی خود به بازار عنوان کرده بود، اما اکنون به نظر می رسد که پیشرفت شرکت های رقیب در این عرصه، مسئولین مرسدس بنز را بر این داشته تا با سرعت بیشتری به جلو گام بردارند و این انتظار را برای خریداران کوتاه‌تر کنند.

 

در همین رابطه، این شرکت روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که تا سال 2022، شاعد عرضه 10 خودروی الکتریکی مرسدس بنز به بازار خواهیم بود. به گفته تحلیلگران، یکی دیگر از دلایلی که این شرکت را به اتخاذ چنین تصمیمی سوق داده است، قوانین سفت و سخت کشور آلمان و سایر کشورهای اروپایی در خصوص آلایندگی خودروهاست که اخیراً تمامی شرکت ها را مجاب به سرمایه گذاری بر روی خودروهای الکتریکی کرده است.

 

گفتنی است مرسدس بنز، که در حال حاضر به عنوان یکی از زیرمجموعه های کمپانی دایملر محسوب می شود، بالغ بر 10 میلیارد دلار سرمایه بر روی توسعه و تولید خودروهای الکتریکی برای عرضه در سال 2022 در نظر گرفته و به گفت رئیس دایملر، این اقدام، یعنی تولید خودروهای الکتریکی، تغییری بزرگ و بنیادین در این کمپانی ایجاد خواهد کرد.

 

بنز

 

دیدگاه تان را بنویسید