پیوند صورت و زندگی دوباره به مردی بدون دهان و بینی

اندرو وقتی 21 سال داشت به دلیل افسردگی دست به خودکشی زد که ناکام ماند اما پیامدهایش باقی ماند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اندرو با تفنگ به سمت صورت خود شلیک کرد اما این خودکشی ناموفق بود و اندرو مجبور شد از آن سال به بعد زندگی‌اش را با سختی بیشتری ادامه دهد. پس از خودکشی ناموفق تنها دو دندان برای اندرو باقی مانده بود و تمامی فک و هم چنین بینی او از بین رفته بود. 

 

پس از این حادثه اندرو عمل‌های جراحی مختلفی را پشت سر گذاشت تا بخش هایی از فک و ماهیچه‌های صورت و پوست خود را ترمیم کند. او از یک بینی مصنوعی استفاده می‌کرد اما این بینی مدام از صورت او جدا می شد و مجبور بود همیشه همراه خود چسب داشته باشد تا بتواند بینی را سر جایش بچسباند و کودکان از دیدن صورت او بدون بینی نترسند. اندرو در این سال‌های به محل زندگی خود در وایومینگ بازگشت و به عنوان یک تکنسین برق و در حوزه‌های نفتی مشغول به کار شد.

 

او مجبور بود در اولین دوره‌های درمانی خود با استفاده از لوله‌های مخصوص غذا بخورد اما پس از انجام جراحی‌های اولیه، حفره‌ای بسیار کوچکی در نزدیکی دهان، به او امکان می‌داد تا تکه‌های کوچک غذا را بخورد، البته برای این کار باید تکه‌های غذا را در دهانش قرار می‌داد و منتظر می‌ماند تا این تکه‌ها به میزان کافی نرم شده و آماده بلعیدن باشند.
در سال 2012 میلادی یک متخصص بازسازی چهره به نام دکتر Samir Mardini با اندرو تماس گرفت و به او اطلاع داد که کلنیک Mayo یک برنامه پیوند صورت را آغاز کرده است و ممکن است دکترها در این طرح بتوانند به او کمک کنند.

 

به این ترتیب او به لیست بیماران نیازمند به پیوند صورت اضافه شد. در ژوئن سال 2016 میلادی یک اهداکننده برای اندرو پیدا شد، فردی که خودکشی کرده و اما جان سالم به در نبرده بود.

 

دکتر ماردینی و تیم او با استفاده از شبیه سازی سه بعدی و مجازی خود را برای جراحی آماده کردند. این فناوری‌ها به تیم پزشکی کلینیک Mayo امکان داد تا تمامی مشکلاتی که احتمالا در جریان این جراحی پیچیده به آنها بر میخوردند را پیش بینی کنند.

 

عمل پیوند صورت اندرو 56 ساعت طول کشید. یک تیم 60 نفره از متخصصان این کلینیک برای آماده سازی صورت اهداکننده و ساختن پوست، استخوان، ماهیچه ها و رشته‌های عصبی 24 ساعت زمان صرف کردند. 32 ساعت باقی مانده نیز صرف بازسازی چهره اندرو، یعنی تمامی بخش‌های زیر چشم‌های او شد.

دیدگاه تان را بنویسید