جی پلاس؛

قوانین و کنترل های هوش مصنوعی در مدارس آلمان

مطالعه اخیر انجام شده توسط کارشناسان برجسته آموزش در آلمان نشان داد که استفاده از چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند "Copilot" از مایکروسافت و برنامه "Bard" از Google می تواند در افزایش آموزش موثر باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله فن آوری: علیرغم قابلیت‌های این ابزارها، این مطالعه نیاز به شرایط و مقررات دقیق برای استفاده مسئولانه از آنها در مدارس را نشان می‌دهد.

با توجه به علاقه فزاینده به فناوری در آموزش، کمیته علمی دائمی در آلمان لزوم اتخاذ یک مرحله انتقال سریع را توصیه کرد که شامل آزمایش سیستماتیک با این ابزارها، با تمرکز بر واجد شرایط بودن معلمان و گسترش برنامه‌های آموزشی فوری است.

این مطالعه تاکید کرد که تصمیم نهایی و مسئولیت ارزیابی عملکرد باید در دستان انسان باقی بماند، در حالی که بر اهمیت واجد شرایط بودن معلمان برای درک و استفاده موثر از این تکنیک ها تاکید می شود.

این مطالعه دوره‌های زمانی خاصی را برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در مدارس با تمرکز بر توسعه مهارت‌های خواندن و نوشتن دانش‌آموزان در مراحل اولیه مدرسه تعیین کرد.

بر اساس نتایج تحقیق، بهره مندی از هوش مصنوعی با پیشرفت دانش آموزان در مراحل آموزشی افزایش می یابد و بر اهمیت تداوم نظارت بر استفاده از این فناوری ها در آموزش تاکید می شود.

محققان بر این باورند که برنامه‌های هوش مصنوعی در خط مقدم فناوری‌های مفید برای حمایت از آموزش هستند، زمانی که زبان‌آموزان سطح خوبی از مهارت‌های فنی، دیجیتال، نوشتن و خواندن داشته باشند.

شایان ذکر است که علیرغم نگرانی ها در مورد تاثیر منفی هوش مصنوعی بر مشاغل سنتی، محققان تاکید می کنند که هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین تجربه و تخصص یک معلم انسانی شود.

این مطالعه با تاکید بر اینکه درک استفاده از ربات ها در آموزش و پرورش یک وظیفه حیاتی برای معلمان در آینده خواهد بود، در پایان بر لزوم اتخاذ تدابیری برای اطمینان از استفاده سازنده و موثر از آنها تاکید کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید