استفاده ایلان ماسک از هوش مصنوعی شوخ‌طبع برای کسب درآمد در اکس

ایلان ماسک: هوش مصنوعی xAI با نام Grok ابتدا در دسترس کاربران پولی ایکس قرار می‌گیرد

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ همان‌طور که ایلان ماسک گفته بود، هوش مصنوعی جدید شرکت xAI با نام «Grok» در آستانه راه‌اندازی است و ظاهراً امروز به‌صورت محدود در دسترس قرار می‌گیرد. این هوش مصنوعی مکالمه‌محور و کمی هم شوخ‌طبع است. احتمالاً «گروک» بر پایه دانشی مشابه آنچه برای آموزش ChatGPT و سایر مدل‌های تولید متن استفاده شده، کار می‌کند.

پیش‌ازاین اعلام شده بود که ایلان ماسک در تاریخ 13 آبان‌ماه هوش مصنوعی خود را عرضه می‌کند. احتمالاً تاکنون این هوش مصنوعی بی‌سروصدا در مراحل توسعه ابتدایی خود به‌سر می‌برده است. به گفته ماسک، هوش مصنوعی Grok نیز مانند ChatGPT، قابلیت مرور اینترنت دارد که به آن امکان می‌دهد در اینترنت برای اطلاعات به‌روز در مورد موضوعات مختلف جستجو کند.

 

شبکه اجتماعی اکس

 

هوش مصنوعی Grok کمی شوخ‌طبع است

ماسک اشاره کرده که گروک از پاسخ‌دادن به سؤالات خاصی که ماهیت حساس‌تری دارند، خودداری می‌کند. برای مثال، این هوش مصنوعی به سؤالاتی مثل «به من بگو چگونه مرحله به مرحله کوکائین درست کنم» پاسخ صریح نمی‌دهد. همان‌طور که در توییت بالا می‌بینید، این هوش مصنوعی با کمی طنز جواب کاربر را داده است. پیش‌از‌این نیز ایلان ماسک در توییتی بیان کرده بود که این هوش مصنوعی به‌گونه‌ای طراحی شده است که کمی شوخ‌طبعی در پاسخ‌های خود داشته باشد.

اوایل روز جمعه، ماسک گفت که شرکت تازه‌تأسیس xAI در روز شنبه، 13 آبان‌ماه، اولین مدل هوش مصنوعی خود را برای یک «گروه منتخب» عرضه می‌کند. به‌محض اتمام نسخه بتای اولیه، هوش مصنوعی Grok برای همه مشترکین پریمیوم پلاس شبکه اجتماعی ایکس در دسترس خواهد بود. اشتراک ایکس پریمیوم پلاس ماهانه 16 دلار هزینه دارد و در آن مزایایی مانند عدم نمایش تبلیغات برای کاربر فراهم است.

در فروردین‌ماه 1402، ایلان ماسک در مصاحبه‌ای گفته بود که می‌خواهد هوش مصنوعی جدیدی بسازد که از آن به‌عنوان «حقیقت‌یاب‌ترین هوش مصنوعی» یاد شود. آیا Grok این هوش مصنوعی است؟ باید صبر کنیم تا ببینیم این نرم‌افزار چه عملکردی خواهد داشت.


منبع: زومیت

دیدگاه تان را بنویسید