قابلیت جدید واتساپ را بشناسید + عکس

آخرین نسخه بتای واتس‌اپ در اندروید، علاوه‌ بر ایتالیک‌ و درشت‌کردن متن، گزینه‌های قالب‌بندی دیگری مانند ایجاد بلوک‌های کد و بلوک‌های نقل‌قول را اضافه کرده است. برنامه‌نویسان می‌توانند از ویژگی بلوک کد بهره‌مند شوند و با آن به‌شکل خواناتری کدهای خود را برای دیگران بفرستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دیجیاتو نوشت: براساس اعلام وب‌سایت WABetaInfo، کاربران در نسخه جدید بتای واتس‌اپ در اندروید و iOS می‌توانند از «>» برای برجسته‌کردن بخشی از پیام و از «-» یا «*» برای ایجاد لیست‌های مختلف استفاده کنند. لیست‌های شماره‌گذاری‌شده را می‌توان با نوشتن یک عدد قبل از پیام ایجاد کرد. اسکرین‌شات زیر نحوه عملکرد این قابلیت را نشان می‌دهد.

شخصی‌سازی واتساپ

قابلیت‌های جدید قالب‌بندی متن در واتس‌اپ

واتس‌اپ بتای اندروید بالاخره به قابلیت‌هایی که پیش‌تر برای iOS عرضه شد، دسترسی پیدا کرد و حالا به شما امکان می‌دهد بلوک‌های کد، نقل‌قول‌ها و فهرست‌بندی را به چت‌های خود وارد کنید. واتس‌اپ پیش‌ازاین به شما امکان می‌داد که متن‌های خود را با فرمت‌های درشت‌کردن، ایتالیک یا خط‌خورده بنویسید. این فرمت‌ها برای زمانی که نیاز دارید روی قسمتی از پیام‌ خود تأکید کنید، کاربرد دارند. اکنون آخرین نسخه بتای واتس‌اپ در اندروید (نسخه 2.24.2.9) گزینه‌های فرمت متن جدیدی دارد.

با این گزینه‌های جدید می‌توانید خوانایی پیام‌های خود را افزایش دهید یا از بلوک‌های کد برای برجسته‌کردن بخش خاصی از متن که شامل کدنویسی است، استفاده کنید؛ می‌توانید این کار را با قراردادن یک متن خاص در میان دو علامت «`» انجام دهید.

بلوک‌های نقل‌قول در پاسخ به بخش خاصی از پیام به‌کار می‌آیند؛ فهرست‌بندی نیز برای مرتب‌کردن متن شما با استفاده از ستاره، خط تیره یا اعداد استفاده می‌شود.

با وجود اینکه این ویژگی‌ها جدیداً به واتس‌اپ اضافه شده‌اند، اما متا مدتی است که با گزینه‌های قالب‌بندی پیشرفته متن دست‌وپنجه نرم می‌کند. در اوت سال 2023، WABetaInfo نکاتی مبنی بر پشتیبانی از بلوک کد و بلوک نقل‌قول در کد مخفی واتس‌اپ مشاهده کرد و اکنون متا این فرمت‌ها را منتشر کرده است؛ البته این ویژگی هنوز به نسخه پایدار نرسیده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید