چگونگی رمزگذاری پیام‌های جیمیل برای مقابله با سرقت

با توجه به این که این روز‌ها حملات سایبری یا سرقت اطلاعات در فضای وب افزایش یافته، دانستن راه‌های رمزگذاری پیام‌های جیمیل امری ضروری است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اگر مراقب داده‌های خود نباشید، اینترنت امن نیست و اگر اطلاعات شما به دست افراد اشتباهی بیفتد، ممکن است همه چیز از بین برود.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ هنگام ارسال داده‌های حساس از طریق ایمیل، حفاظت از داده‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگرچه گوگل ادعا می‌کند که جیمیل امن است و نیاز به اقدامی اضافی نیست، اما هنوز هم هر از گاهی در مورد هک ایمیل و حملات فیشینگ اخباری را می‌شنویم.

به منظور ایمن‌تر کردن فضای کار برای کاربران، گوگل ترفند‌هایی مانند رمزگذاری و حالت مخفی را در نظر گرفته است تا کاربران بتوانند با افزودن یک لایه امنیتی بیشتر، ایمیل‌های خود را ایمن‌تر کنند.

 اگر به دنبال ارسال ایمیل به صورت ایمن در Gmail هستید، در این گزارش نحوه رمزگذاری پیام‌های جیمیل معرفی شده است:

-افزونه‌های ایمیل S/MIME یا Secure/Multipurpose Internet Mail در Gmail به کاربران این امکان را می‌دهد که ایمیل خود را ایمن و اطمینان حاصل کنند که ایمیل در حین انتقال دست‌کاری نمی‌شود و پس از فعال شدن، از وارد کردن بدافزار یا ویروس به ایمیل توسط هکر‌ها و مهاجمان جلوگیری می‌کند.

برای فعال کردن، مراحل زیر را دنبال کنید

قبل از آن، مهم است که بدانید این ویژگی فقط برای کاربران جیمیل پولی در دسترس است؛ به این معنی که این ویژگی فقط برای حساب‌های Google Workspace و همچنین در همه پلتفرم‌ها از جمله برنامه‌های موبایل و وب در دسترس است.

- جیمیل را باز کنید و به کنسول Google Admin بروید.

- Apps → Google Workspace را انتخاب کرده و روی Gmail کلیک کنید.

- اکنون User Settings را انتخاب کرده و نام دامنه را برای فعال کردن S/MIME انتخاب کنید.

- رمزگذاری S/MIME را برای ارسال و دریافت ایمیل فعال کنید.

-پس از فعال کردن آن، روی Create کلیک کنید، گیرندگان را اضافه کنید و پس از انجام این کار، نماد قفل را در کنار نام آن‌ها خواهید دید. نماد قرمز در کنار ایمیل نشان می‌دهد که این ایمیل هنوز رمزگذاری نشده است؛ در حالی که نماد سبز و خاکستری سطوح رمزگذاری را منعکس می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید