شکست ترسناک زاکربرگ/ ریزش ۵۰ درصدی کاربران تردز

مدیرعامل متا اگرچه وضعیت را عادی توصیف می‌کند، اما ازدست‌دادن نیمی از کاربران مسلماً برای هیچ پلتفرمی خوشایند نیست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دیجیاتو نوشت: مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اعلام کرده که شبکه اجتماعی جدید این شرکت، یعنی Threads که برای رقابت با توییتر ساخته شده، بیش از نیمی از کاربران خود را از دست داده است.

کاهش چشمگیر تعداد کاربران Threads

رقیب توییتر پنج روز پس از راه‌اندازی در ماه گذشته، توانست بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر را به خود جذب کند. اما به گزارش بی‌بی‌سی، زاکربرگ حالا اعلام کرده که تعداد کاربران این پلتفرم کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل متا گفته است:

«اگر بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر ثبت‌نام شده داشته باشید، در حالت ایده‌آل عالی خواهد بود که تمام یا حتی نیمی از آن‌ها در پلتفرم باقی بمانند. ما هنوز در این مرحله قرار نگرفته‌ایم.»

زاکربرگ که این موضوع را در جلسه‌ای با کارمندان متا مطرح کرده است، وضعیت را «عادی» توصیف کرده و گفته است که پیش‌بینی می‌کند با اضافه‌شدن ویژگی‌های جدید به برنامه، روند حفظ کاربران بهبود پیدا کند.

Threads در زمان راه‌اندازی به‌دلیل ویژگی‌ها و عملکرد محدود خود مورد انتقاد قرار گرفته بود. متا از آن زمان ویژگی‌های جدیدی، مانند فیدهای جداگانه و ترجمه پست‌ها به زبان‌های مختلف را اضافه کرده است.

مدیرمحصول شرکت، «کریس کاکس» نیز در این جلسه به کارکنان گفته است که اکنون آن‌ها بیشتر روی اضافه‌کردن ویژگی‌هایی متمرکز شده‌اند که کاربران را به این پلتفرم برمی‌گرداند. به عنوان مثال، ویژگی ارائه خواهد شد که کاربران اینستاگرام نیز بتوانند تردزهای مهم را ببینند. این دو شبکه اجتماعی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و برای ثبت‌نام در Threads، کاربران باید یک حساب اینستاگرام داشته باشند.

متا روز گذشته گزارش مالی سه‌ماهه خود را اعلام کرد. براساس این گزارش، هرچند غول فناوری در زمینه متاورس ضرر ۳.۷ میلیارد دلاری را گزارش کرده، اما بهترین سه‌ماهه خود از سال ۲۰۲۱ را پشت سر گذاشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید