انسولین های نسل جدید چه مزایایی دارد؟

یک فوق‌تخصص غدد و متابولیسم گفت: یکی از مزایای انسولین‌های جدید این است که قند خون فرد بعد از مصرف غذا کاهش می‌یابد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمدرضا مهاجری تهران، فوق‌تخصص غدد و متابولیسم گفت: انسولین‌های نسل جدید نسبت به انسولین‌های قدیمی مزایای بسیاری دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ وی افزود: در انسولین‌های نوع جدید به دلیل طولانی‌اثر بودن آن ها، فرد دچار افت قند خون کمتری به خصوص هنگام شب می‌شود و تعداد انسولینی که باید در طول روز مصرف شود، کمتر است. فرد مبتلا به دیابت در طول روز نیاز به یک و در نهایت دو مرتبه مصرف انسولین دارد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مزایای انسولین‌های نسل جدید این است که قند خون فرد بعد از مصرف غذا کاهش می‌یابد و تحت کنترل است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: به طور کلی انسولین‌های نسل جدیدی وجود دارند که از هر دو مزیت کوتاه اثر و طولانی اثر بودن به صورت یک‌جا برخوردار هستند و فرد می‌تواند حتی در طول شبانه روز، ساعت مصرف آن ها را تغییر دهد.

او گفت: به طور مثال اگر در وعده ناهار غذای سنگینی میل می‌کند، می‌تواند انسولین نوع جدید را ظهر تزریق کند و اگر ناهار سبکی میل می‌کند و شب غذای پرکالری میل می‌کند، تزریق انسولین نوع جدید را به شب موکول کند.

وی گفت: خوشبختانه انسولین نوع جدید به‌زودی در داخل کشور تولید می‌شود و هموطنان مبتلا به دیابت می‌توانند از این محصول داخلی استفاده کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید