ادعای جنجالی یک ستاره‌شناس درباره سیاره زهره!

«جین گریوز» که سرپرستی تیمی از دانشمندان دانشگاه کاردیف در ولز را برعهده دارد، مدعی شد که حیات فرازمینی در زهره حضور دارند!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، همشهری‌آنلاین نوشت:او فاش کرد که آنها وجود فسفین در جو سیاره را در عمق بیشتری کشف کرده‌اند. گریوز این بیانیه را هنگام سخنرانی در نشست ملی نجوم ۲۰۲۳ انجمن سلطنتی نجوم در کاردیف بیان کرد.

در سپتامبر ۲۰۲۰، تیم دانشمندان او کشف فسفین در ابرهای زهره را گزارش کرده بودند که می‌تواند نشانگر احتمالی حیات باشد.

گریوز و همکارانش، با استفاده از تلسکوپ جیمز کلارک ماکسول (JCMT) در رصدخانه هاوایی، کاوش‌های عمیق‌تری را در اتمسفر سیاره زهره انجام دادند.

این تیم بر این باور بود که فسفین می‌تواند از سطح پایین اتمسفر این سیاره خارج شود. گریوز گفت که میکروارگانیسم‌هایی که در محیطی با اکسیژن بسیار کم روی زمین زندگی می‌کنند، فسفین تولید می‌کنند.

او اظهار داشت که فسفین از طریق هیچ فرآیند دیگری در سیاره ما ایجاد نمی‌شود، زیرا در زمین با کمبود فراوانی هیدروژن سست روبرو هستیم. این نظریه نشان می‌دهد که حضور فسفین در جهان‌های دیگر یک علامت بالقوه زیستی است.

به همین دلیل است که کشف فسفین در زهره، ۳ سال پیش سر و صدای زیادی به‌پا کرد. با این حال، فقط وجود فسفین در جو زهره لزوماً به این معنی نیست که این سیاره میزبان حیات است.

این دانشمند در مورد اینکه چگونه جستجو برای فسفین در جو زهره انجام شد و چگونه منجر به اولین اشاره به حیات در این سیاره شد نیز صحبت کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید