کشف رابطه‌ای عجیب میان اضطراب و عملکرد مغزی

دانشمندان کشف کرده‌اند که اضطراب عملکرد مغز را تسریع می‌کند؛ به گونه‌ای که سیگنال‌ها از طریق نورون‌ها به سرعت به تمام مناطق مغز می‌رسند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دانشمندان مرکز مغز و شناخت و دانشگاه آکسفورد کشف کرده اند که بین اضطراب و عملکرد مغز رابطه شگفت انگیزی وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ این دانشمندان توضیح داده اند که اضطراب معمولاً با ارتعاشات در طول پرواز همراه است، اما اضطراب یک اصل اساسی طبیعت است و انتقال مؤثر انرژی و اطلاعات در فضا و زمان را تضمین می‌کند.

دانشمندان با استفاده از تصویربرداری مغناطیسی مغز، تأثیر اضطراب و ترمودینامیک بر عملکرد مغز ۸۹ داوطلب را برای اندازه‌گیری سیگنال‌های الکتریکی نورون‌ها در عرض میلی‌ثانیه در مقایسه با روش MRI که چند ثانیه طول می‌کشد، مورد مطالعه قرار دادند و پس از آن محققین یک تصویر کامل از مدل ایجاد کردند. 

نتایج نشان داد که اضظراب مغزی برای انتقال انرژی و اطلاعات با کارایی بالا در داخل مغز و همچنین مکان و زمان از اهمیت بالایی برخوردار است. 

این کشف انگیزه دانشمندان را برای استفاده از نتایج به عنوان یک شاخص بیولوژیکی برای شناسایی بیماری‌هایی مانند بیماری پارکینسون و بیماری همینگتون فراهم کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید