امکان بررسی سلامت باتری گوشی با اندروید ۱۴

نسخه نهایی اندروید ۱۴ می‌تواند همچون اپل ویژگی سلامت باتری را به همه دستگاه‌های اندرویدی بیاورد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سیستم عامل iOS مدت‌ها است که امکان بررسی سلامت باتری آیفون را برای کاربران فراهم کرده است.

با این حال، اندروید ۱۴ زمانی که نسخه نهایی آن منتشر شود، می‌تواند این قابلیت را به گوشی‌های اندروید اضافه کند.

به گفته یک افشاگر، گوگل برخی از API‌های BatteryManager جدید را به نسخه بتا اندروید ۱۴ اضافه کرده است. دو مورد از آن‌ها API‌های عمومی هستند - برای ارائه اطلاعات در مورد تعداد چرخه و وضعیت شارژ استفاده می‌شوند.  در حالی که بقیه API‌های سیستمی هستند که تاریخ تولید، تاریخ اولین استفاده، سیاست شارژ و وضعیت سلامت دستگاه را گزارش می‌کنند.

او گزارش داد که هر برنامه‌ای با مجوز BATTERY_STATS می‌تواند این API‌های سیستم را فراخوانی کند، اما این برنامه‌ها فقط در دستگاه‌های Pixel دارای Android ۱۴ Beta ۲ یا بالاتر در دسترس هستند. توسعه دهنده Narek اپلیکیشنی به نام Batt توسعه داده است که از این API‌های جدید برای گزارش سلامت باتری و چرخه شارژ گوشی هوشمند استفاده می‌کند. می‌توانید آن را از GitLab دانلود کنید و اگر اندروید ۱۴ دارد آن را روی دستگاه خود امتحان کنید.

با این حال، صحت داده‌هایی که برنامه به اشتراک می‌گذارد را نمی‌توان تضمین کرد، زیرا گزارش می‌دهد که API‌ها چه چیزی را برمی‌گردانند و این آمار به اطلاعاتی بستگی دارد که IC شارژ ردیابی می‌کند. همچنین بستگی به این دارد که HAL از این ویژگی پشتیبانی کند یا خیر.

امیدواریم گوگل یک ویژگی سلامت باتری مناسب را به اندروید ۱۴ پایدار اضافه کند تا مجبور نباشید برای بررسی وضعیت سلامت باتری دستگاه خود به برنامه‌هایی مانند Batt اعتماد کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید