برنامه جدید مایکروسافت، کانوا و فوتوشاپ را تهدید می‌کند؟

مایکروسافت اکتبر ۲۰۲۲، Microsoft Designer را با استفاده از برنامه OpenAI DALL-E ۲ معرفی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پس از راه اندازی DALL-E که یک تولید کننده تصویر هوش مصنوعی است، Microsoft Designer به عنوان یک پلتفرم طراحی مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شد که مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته را فراهم می‌کند تا کاربران بتوانند پست‌ها، کارت‌پستال‌های دیجیتال، گرافیک و موارد دیگر را در اینستاگرام به نمایش بگذارند. در ۲۷ آوریل، مایکروسافت یک پیش نمایش عمومی از این پلتفرم منتشر کرد و مجموعه ویژگی‌های پیشرفته آن را به نمایش گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ برایان روگنیر، مدیر کل Microsoft ۳۶۵ Consumer، گفت: "اکنون، اگر نیاز به ایجاد تصاویر بصری دارید، اولین ابزار به طور کلی Adobe Photoshop است و پس از آن Canva قرار دارد، اما با این وجود، اکنون Microsoft Designer به عنوان یکی از بزرگترین تهدید‌ها برای Photoshop و Canva دیده می‌شود. "

Microsoft Designer چه چیزی را ارائه می‌دهد؟

پلتفرم طراحی مبتنی بر هوش مصنوعی دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها است تا کاربران را قادر سازد طرح‌ها و گرافیک‌ها را سریع و روان ایجاد کنند. درست مانند DALL-E، به گونه‌ای که ورودی زبان طبیعی را می‌گیرد، به این معنی که می‌توانید یک پیام متنی به آن بدهید و خود طرح بندی را انجام می‌دهد. برای نتایج حتی بهتر، می‌توانید تصاویر همراه با پیشنهادات طراحی را نیز اضافه کنید.

اما پیشنهاد طرح‌ها و نقشه‌ها تازه شروع کار است. همچنین می‌توانید سفارش کنید که آیا می‌خواهید طرح یک پست اینستاگرام، پست فیس‌بوک یا هر مورد استفاده دیگری را در ابعاد صحیح دریافت کنید. پس از انتخاب تصویر، شما به سادگی هدف پست خود را انتخاب می‌کنید (از بین گزینه‌های متعدد از جمله افزایش آگاهی، مشارکت، ایجاد جامعه هدف و فروش) و می‌توانید توضیح کوتاهی را اضافه کنید و بینید پلتفرم گزینه‌های زیرنویس متعددی را برای شما ایجاد می‌کند تا آن را انتخاب کنید و به پست خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید از میان مجموعه‌ای از هشتگ‌های محبوب در مورد موضوع، انتخاب کرده و آن‌ها را به پست اضافه کنید.

پس از انجام این کار، اگر رسانه‌های اجتماعی خود را به Microsoft Designer متصل کنید، به طور خودکار در حساب شما منتشر می‌شود.

این ابزار همچنین کنترل دستی بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند تصویر را مطابق با ترجیحات خود تنظیم کنند. این پلتفرم اکنون ویژگی جدیدی دارد که به کاربران امکان می‌دهد اندازه تصویر را متناسب با فرمت‌های مختلف پست رسانه‌های اجتماعی تغییر دهند. این شرکت می‌گوید که تصاویر هنگام تغییر اندازه وضوح وشفافیت خود را از دست نمی‌دهند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اضافه شده به این پلتفرم، تصاویر متحرک (اسلاید‌های انتقالی و افکت‌های مشابه) است تا طرح‌ها را جذاب کند. مایکروسافت همچنین قصد دارد ویژگی‌های بیشتری را در آینده اضافه کند، از جمله گزینه‌های ویرایش که در آن می‌توانید یک شی را در بوم قرار دهید و بقیه را با گزینه‌های پاک کردن پس‌زمینه و جایگزینی پس‌زمینه، از طریق هوش مصنوعی پر کنید. 

آیا Microsoft Designer می‌تواند با Photoshop و Canva رقابت کند؟

Microsoft Designer ابزار‌های هوش مصنوعی را برای خودکارسازی کار‌های طراحی که کاربران قبلی باید به صورت دستی انجام می‌دادند، ارائه می‌کند و همچنین اقدامات دستی مورد نیاز برای انتخاب یک تصویر، تغییر اندازه آن، افزودن جلوه‌ها و عناصر بصری مختلف و قرار دادن متن در موقعیت صحیح را حذف می‌کند.

این یک ابزار قدرتمند است و می‌تواند تعداد زیادی پست متناسب با نیاز کاربر در مدت زمان کوتاهی ایجاد کند. هشتگ‌ها و کپشن‌های غنی نیز سردرد فکر کردن به محتوای مناسب را برای جذب مخاطبان از بین می‌برد.

با این حال، تصاویری که ایجاد می‌شود فاقد خلاقیت اختصاصی مورد نظر برخی سازمان‌ها و افراد است و با کمبود قابلیت ویرایش، حتی خلاق‌ترین کاربران نیز می‌توانند در حال حاضر از نتیجه نهایی کمی ناامید شوند.

Microsoft Designer این پتانسیل را دارد که جایگزینی قوی برای پلتفرم‌های طراحی موجود مانند Photoshop و Canva ارائه دهد، اما با حجم عظیمی از ابزار‌هایی که این پلت‌فرم‌ها ارائه می‌کنند، طراح هنوز باید کمی پیشرفت کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید