درخواست یونسکو درباره استفاده از هوش مصنوعی

یونسکو از کشور‌های جهان خواست تا توصیه‌های آن در مورد هوش مصنوعی را اجرا کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یونسکو از کشور‌های جهان خواست تا توصیه آن را که در سال ۲۰۲۱ برای تنظیم هوش مصنوعی صادر کرده، اجرا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ آدری آزولای، مدیر کل یونسکو در بیانیه‌ای گفت: "جهان به اخلاق قوی تری برای هوش مصنوعی نیاز دارد و این چالشی است که ما امروز با آن روبرو هستیم. توصیه یونسکو در مورد اخلاق هوش مصنوعی چارچوب قانونی مناسبی را ایجاد کرده است".

استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی

۱۹۳ کشور عضو این سازمان وابسته به سازمان ملل متحد به اتفاق آرا در نوامبر ۲۰۲۱ اولین چارچوب هنجاری جهانی برای استفاده اخلاقی از فناوری هوش مصنوعی را بر اساس یونسکو تایید کردند.

این متن پس از سه سال تلاش منتشر شد و جزئیات اقداماتی را که باید انجام شود، به ویژه ایجاد یک ابزار قانونی برای تنظیم و نظارت بر هوش مصنوعی، یا "تامین امنیت کامل داده‌های شخصی و حساس" یا حتی آموزش به مردم در این خصوص را توضیح داده است.

آزولای تاکید کرد: "زمان اجرای راهبرد‌ها و مقررات در سطح ملی فرا رسیده است و باید گفتار را به عمل تبدیل کنیم، با توجه به اینکه واضح است که خودتنظیمی برای دوری از این آفت‌های اخلاقی کافی نیست".

این سازمان بین المللی اشاره کرد که بیش از ۴۰ کشور "از همه مناطق جهان" با یونسکو "بر اساس این توصیه" برای ایجاد کنترل و تعادل برای هوش مصنوعی در سطح ملی همکاری می‌کنند.

یونسکو از همه کشور‌ها خواست به جنبشی که برای توسعه هوش مصنوعی "بر اساس اخلاق" رهبری می‌کند بپیوندند و خاطرنشان کرد که "گزارش پیشرفت در مجمع جهانی یونسکو درباره اخلاق هوش مصنوعی که در ماه دسامبر در اسلوونی برگزار می‌شود ارائه خواهد شد".

 

دیدگاه تان را بنویسید