تبدیل دست نوشته‌ به یادداشت‌دیجیتالی قابل جست و جو

می‌توانید با چند راهکار هوشمندانه ساده، در صورت تمایل دست نوشته‌های خود را به یادداشت‌های دیجیتالی قابل جست و جو تبدیل کنید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ثبت یادداشت‌های دیجیتال در رایانه و تلفن آسان‌تر از همیشه است، اما بسیاری از مردم هنوز احساس سنتی نوشتن با جوهر روی کاغذ را ترجیح می‌دهند. به هر حال این روش در طول صد‌ها سال تاریخ بشر به خوبی به ما خدمت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ مشکل این است که شما نمی‌توانید یادداشت‌های دست نویس را مانند فایل‌های روی یک دستگاه دیجیتال سازماندهی و جست و جو کنید.

اما شاید جالب باشد که بدانید برخی از دستگاه‌های هوشمند برای شما این امکان را فراهم می‌کنند که دست نوشته‌های خود را دیجیتالی کنید، چه در حین نوشتن و چه مدت کوتاهی پس از آن.

برخی از این بسته‌های سخت افزاری و نرم افزاری علاوه بر ذخیره تصاویر صفحات نوت بوک شما به صورت الکترونیکی، در واقع نوشته‌های شما را به متن قابل جست و جو تبدیل می‌کنند. در ادامه چهار مورد از سیستم‌های هوشمند برای تبدیل یادداشت‌های دست‌نویس به متن، همراه با چند راه‌حل ساده‌تر برای برنامه ارائه شده اند.

سیستم نوشتار هوشمند Moleskine

سازنده نوت بوک Moleskine یک سیستم سه قسمتی برای ذخیره خط خطی‌های شما دارد. یک خودکار مجهز به بلوتوث حرکت دست شما را هنگام نوشتن ضبط می‌کند، کاغذ نقطه دار مخصوص به ردیابی موقعیت خودکار در صفحه کمک می‌کند و یک برنامه (برای اندروید، iOS و ویندوز ۱۰) این ورودی را برای ایجاد و مدیریت دیجیتال کپی‌هایی از یادداشت‌های شما ترکیب می‌کند.

این برنامه به اندازه کافی هوشمند است که یادداشت شما را به یک فایل مایکروسافت ورد قابل جست و جو و خواندنی تبدیل کند. اگر ترجیح می‌دهید به نسخه دست نویس یادداشت‌های خود بچسبید، می‌توانید با تنظیم ضخامت خطوط جوهر ظاهر آن‌ها را خواناتر کنید. مهم نیست که چگونه نوشته خود را حفظ کنید، برنامه به شما امکان می‌دهد آن را سازماندهی و برچسب گذاری کرده و به سرویس‌هایی مانند Google Drive، برنامه Apple Notes یا یک کلاینت ایمیل صادر کنید.

در یک امتیاز دیگر، نیازی نیست هنگام نوشتن، تلفن یا رایانه خود را در نزدیکی خود نگه دارید، قلم به تنهایی می‌تواند تقریبا ۱۰۰۰ صفحه یادداشت را در حافظه داخلی خود ذخیره کند. وقتی فرصتی برای انتقال این اطلاعات به برنامه داشته باشید، حافظه قلم بازنشانی می‌شود تا بتوانید آن را با ۱۰۰۰ صفحه دیگر پر کنید.

Livescribe

سیستم Livescribe مشابه Moleskine کار می‌کند. شما روی کاغذ نقطه‌دار با یک خودکار هوشمند می‌نویسید و یک برنامه این ورودی را دیجیتالی می‌کند. با این حال گزینه‌های بیشتری نسبت به سیستم قبلی در اختیار شما قرار می‌دهد که با دو مدل قلم شروع می‌شود: Symphony که با یک برنامه تلفن (برای اندروید یا iOS همگام‌سازی می‌شود) و Echo ۸ گیگابایتی که با کابل USB به رایانه (یا ویندوز یا macOS) وصل می‌شود.

هر دو قلم Livescribe می‌توانند یادداشت‌های دیجیتال را در حافظه داخلی خود ذخیره کنند تا زمانی که برای همگام‌سازی وقت داشته باشید. وقتی نوشته‌های خود را صادر می‌کنید، می‌توانید این کار را در قالب PDF یا تصویر انجام دهید.

در حالی که آن‌ها این توانایی‌ها را به اشتراک می‌گذارند، هر مدل مزایای خاص خود را دارد. Symphony مانند قلم Moleskine، دارای تشخیص دست خط است که می‌تواند خط‌نوشته‌های شما را به متن تبدیل کند و به شما امکان می‌دهد در یادداشت‌های خود برای کلمات و عبارات خاص جست و جو کنید. همچنین می‌توانید فایل‌های خود را به طور خودکار با سرویس ذخیره سازی ابری مورد علاقه خود همگام سازی کنید. در همین حال، Echo ۸ گیگابایتی برای کسانی که دوست دارند ضبط‌های صوتی و همچنین یادداشت‌های نوشتاری را ذخیره کنند، گزینه خوبی است؛ نه تنها می‌تواند کلیپ‌ها را از طریق یک بلندگوی داخلی ضبط کند، بلکه می‌تواند یادداشت‌های نوشته شده شما را از طریق ضربه روی کاغذ به صورت صوتی پخش کند.

Neo Smartpen N۲

ممکن است Neo Smartpen N۲ را بشناسید؛ Moleskine از نسخه تغییر نام تجاری قلم برای مجموعه نوشتار هوشمند خود استفاده می‌کند. هر دو سیستم یک نوع ردیابی و فناوری را ارائه می‌کنند، اما از آن جایی که Notebook دارای محدوده قیمتی است که از کمتر از ۱۵ دلار شروع می‌شود، هزینه کلی Neo کمی ارزان‌تر است.

بسیاری از ویژگی‌های مجموعه نوشتار هوشمند Moleskine برای Neo نیز اعمال می‌شود. Smartpen N۲، ۱۶۹ دلاری می‌تواند حدود ۱۰۰۰ صفحه یادداشت را در خود جای دهد. هنگامی که آن‌ها را با برنامه همگام سازی کردید (برای اندروید و iOS)، می‌توانید آن‌ها را برچسب گذاری و سازماندهی کرده، رنگ و ضخامت خطوط جوهر را تنظیم کنید، آن‌ها را به متن قابل جست و جو تبدیل کنید و در قالب‌هایی از جمله GIF، PNG و MP۴ به اشتراک بگذارید.

پد‌های هوشمند Wacom Bamboo

مانند سایر گزینه‌های این لیست، Wacom همچنین می‌تواند یادداشت‌های دست نویس را به یک دفترچه یادداشت دیجیتال قابل جست و جو تبدیل کند. در حالی که خرید اولیه شما شامل خودکار و کاغذ است، اما تفاوت اصلی بین Smartpads بامبو و راه حل‌های دیگری که ذکر کردیم این است که می‌توانید از هر کاغذی که دوست دارید، استفاده کنید. در حالی که باید با قلم ارائه شده بنویسید، از یک سیستم مغناطیسی به جای دوربین داخلی استفاده می‌کند، بنابراین کمی سبک‌تر از سایر قلم‌های موجود در این لیست است.

برنامه‌هایی که می‌توانند به یادداشت‌های دیجیتال کمک کنند

در حالی که قلم‌ها و پد‌های هوشمند می‌توانند یادداشت‌های دست‌نویس را به‌طور یکپارچه دیجیتالی کنند، برای انتقال یادداشت‌های خود به تلفن یا رایانه خود نیازی به خرید یک ابزار گران قیمت ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک برنامه رایگان است.

ساده‌ترین گزینه شما این است که به سادگی از صفحات کاغذ یادداشت با دوربین گوشی هوشمند خود عکس بگیرید. این تصاویر را از طریق یک برنامه ذخیره‌سازی ابری مانند Dropbox، Google Drive یا iCloud به رایانه خود منتقل کنید، می‌توانید آن‌ها را به هر نحوی که دوست دارید فایل و سازماندهی کنید. متاسفانه دوربین شما نمی‌تواند یادداشت‌های شما را به متن تبدیل کند. اما برنامه‌های دیگر می‌توانند.

به عنوان مثال، سرویس یادداشت برداری Evernote (برای اندروید و iOS) می‌تواند از یک صفحه دست نویس عکس گرفته و یادداشت‌ها را به متن دیجیتال و قابل جست و جو تبدیل کند.

OneNote مایکروسافت کار مشابهی را انجام می‌دهد. یک صفحه از دست نوشته‌های خود را از طریق برنامه (برای اندروید یا iOS) ببندید، این قابلیت دست خط شما را به متن تبدیل می‌کند، البته به شرطی که به اندازه کافی خوانا باشد تا نرم افزار آن را بفهمد.

علاوه بر تبدیل نوشته به فرم الکترونیکی، هر دو Evernote و OneNote می‌توانند به شما در سازماندهی آن کمک کنند. می‌توانید یادداشت‌های دیجیتالی خود را با پوشه‌ها و برچسب‌ها دسته‌بندی کنید و آن‌ها را به عنوان متن و تصویر به برنامه‌های دیگر بفرستید.

 

دیدگاه تان را بنویسید