چک دیجیتال آمد! مهمترین نکات در مورد «چکنو» که باید بدانید

وی درباره ویژگی‌های چک الکترونیک افزود: در مرحله فعلی به هر فرد یک رنگ اختصاص داده می‌شود که تا حدودی از وضعیت اعتباری خود در حوزه چک مطلع شود و پس از بررسی بیشتر یک عدد به عنوان اعتبار فرد در حوزه چک اختصاص خواهد یافت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تسنیم نوشت: چک امن دیجیتال با عنوان چکنو درحالی امروز رونمایی شد که معاون بانک مرکزی ضمن تشریح مزایای آن تأکید کرد:‌در این مرحله مطلقا قرار نیست چک‌های کاغذی و صیادی حذف شوند. دارندگان این چک‌ها می‌توانند با ارائه شماره چک به شعب بانکی آن را نقد کنند.

مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در مراسم رونمایی از چک امن دیجیتال «چکنو»، با اشاره به اینکه همزمان با اجرای قانون جدید چک، آمار چک‌های برگشتی کاهش چشم‌گیر داشته و به 7 درصد رسیده است، اظهار داشت: یک مرحله از قانون چک باقی مانده که نیازمند مقررات گذاری است ولی ما پیاده سازی فنی را انجام داده‌ایم تا به محض تکمیل مقررات گذاری، این مرحله هم عملیاتی می‌شود.

وی درباره ویژگی‌های چک الکترونیک افزود: در مرحله فعلی به هر فرد یک رنگ اختصاص داده می‌شود که تا حدودی از وضعیت اعتباری خود در حوزه چک مطلع شود و پس از بررسی بیشتر یک عدد به عنوان اعتبار فرد در حوزه چک اختصاص خواهد یافت. پیش از این سامانه محچک را داشتیم که مربوط به مسدود سازی حساب صادرکنندگان چک‌های برگشتی بود، با این اقدام زمان رفع سوء اثر چک‌های برگشتی بین 90 تا 95 درصد کاهش یافت.

دیدگاه تان را بنویسید