روسیه با کپسول نجات ۳ فضانورد را به زمین می آورد

پس از ردیابی نشتی در یک کپسول سایوز که فضانوردان را به ایستگاه فضایی برده بود، روسیه تصمیم دارد با انجام یک ماموریت نجات ۳ خدمه را به زمین بیاورد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از بیزینس اینسایدر، راسکاموس، سازمان فضایی روسیه دیروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد مشغول بررسی یک برنامه نجات برای بازگردندان فضانوران به زمین زودتر از موعد تعیین شده است. بنابراین احتمالاً یک کپسول خالی به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می شود.

نشریه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد طی این ماموریت دو فضانورد روس و یک فضانورد ناسا به زمین باز می گردند.

ناسا نیز در بیانیه ای از نشتی خنک کننده کپسول مذکور که به ایستگاه فضایی بین المللی متصل است، خبر داد اما طبق متن مذکور خدمه در خطر نیستند.

سرگی کریکالف، مدیر ارشد برنامه سفرهای فضایی انسانی راسکاموس در یک کنفرانس خبری اعلام کرد ناسا و راسکاموس سعی کردند تا دریابند کپسول متصل شده به ایستگاه فضایی بین المللی به اندازه ای ایمن است که فضانوردان را به خانه برگرداند یا خیر.

جوئل مونتالبانو مدیری برنامه ایستگاه فضایی بین المللی اعلام کرد یک کپسول بی سرنشین سایوز در فوریه به آزمایگاه فضایی بین المللی ارسال می شود تا فضانوردان را به زمین بیاورد. به این ترتیب مدت اقامت آنها یک ماه کمتر از حد برنامه ریزی شده، خواهد بود.

نشتی مذکور در ۱۴ دسامبر و هنگامی ردیابی شد که دو فضانورد روسی مشغول آماده سازی برای پیاده روی فضایی بودند.

 

دیدگاه تان را بنویسید