تمام سرویس های گوگل به غیر از جستجوگر فیلتر شدند

در حال حاضر تقریبا تمام سرویس های گوگل به غیر از گوگل سرچ یا همان موتور جستجو آن در کشورمان فیلتر شده‌اند تا به پایان شبکه جهانی اینترنت در ایران نزدیک‌تر شویم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، روز شنبه گوگل مپس هم در ایران فیلتر شد. Google Maps یا سرویس نقشه گوگل که به همراه اپلیکیشن Waze جزو پراستفاه‌ترین و محبوب‌ترین سرویس‌های مسیریابی در ایران و جهان محسوب می‌شوند، امروز از دسترس کاربران ایرانی خارج شد و دسترسی به آن بدون فیلترشکن و ابزارهای تغییر آی پی امکان‌پذیر نیست. پیش از این نیز برخی دیگر از سرویس‌های گوگل در ایران فیلتر شده بودند و حالا تقریبا دسترسی کاربران ایرانی به تمام خدمات این کمپانی بزرگ مسدود شده است.

سرویس های گوگل یکی پس از دیگری فیلتر می‌شوند

گجت نیوز نوشت؛ اخیرا سرویس‌های دیگری از گوگل از جمله Google AMP و Google Ads نیز فیلتر شده بودند. همچنین فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی استور در یک ماه اخیر با اختلالاتی همراه بود و امکان دانلود اپلیکیشن از این فروشگاه وجود نداشت، اما از روز گذشته این سرویس به طور کامل فیلتر شده است. سرویس Google Play Protect هم در ایران مسدود شده و حتی فیلتر شدن فایربیس و گوگل پلی باعث شده دریافت نوتیفیکیشن در گوشی های هوشمند از تمام اپلیکیشن‌ها با مشکل مواجه شود.

 

همانطور که گفتیم امروز هم گوگل مپس فیلتر شد و اخباری از فیلترینگ سرویس ترجمه گوگل یعنی Google Translate نیز به گوش می‌رسد. البته در حال حاضر بسیاری از کاربران می‌توانند بدون مشکل به گوگل ترنسلیت دسترسی داشته باشند، اما گزارش‌هایی از بروز مشکل در دسترسی به این سرویس منتشر شده است. به این ترتیب تقریبا تمام سرویس های گوگل در ایران فیلتر شده است و می‌توان گفت تنها گوگل سرچ یا همان موتور جستجوی گوگل و یکی دو سرویس دیگر مثل گوگل داکز باقی مانده‌اند؛ هر چند در روزهای اول ناآرامی‌های اخیر، جستجوی گوگل هم برای مدتی فیلتر شده بود.

روز به روز به پایان شبکه جهانی اینترنت در ایران نزدیک‌تر می‌شود و این اتفاق باعث نابودی کسب و کارهای زیادی خواهد شد و تمام کاربران ایرانی را با مشکلات بسیاری مواجه می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید