طول عمر پایین باتری های آیفون در iOS 16

هنوز مشکل کاربران آیفون با سیستم‌عامل iOS 16 بر سر خالی شدن سریع شارژ باتری پابرجاست و کاملا رفع نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، iOS 16 تقریبا دو هفته‌ای است که رسما در دسترس کاربران اپل قرار گرفته و آن دسته از کاربرانی که از گوشی‌های سری آیفون ۸ به بعد استفاده می‌کنند می‌توانند آن را دانلود و نصب کنند. کاربران اما در چند روز نخست دانلود و تجربه‌ی این سیستم‌عامل از این بابت گله‌مند بودند که شارژ باتری‌شان به سرعت تخلیه می‌شود. اپل بارها گفته که این اتفاقات تا زمانی که سخت‌افزار و نرم‌افزار به هماهنگی نرسند طبیعی است اما ظاهرا این‌بار داستان فرق دارد چرا که کاربران بعد از دو هفته همچنان از این بابت گله‌مند هستند.

وقتی گوشی آیفون خود را به سیستم‌عامل جدیدی آپدیت می‌کنید، اینکه در نگه‌داری شارژ آن مشکلی به وجود بیاید کاملا طبیعی است. باید چند روزی بگذرد تا گوشی و نرم‌افزار با یکدیگر هماهنگی پیدا کنند. چرا که در همان ابتدای دوران نصب سیستم‌عامل جدید، iOS سعی می‌کند در پس‌زمینه یک سری همگام‌سازی‌هایی را انجام دهد. این اتفاق خصوصا در زمان‌هایی که یک آپدیت عمده برای گوشی‌ها منتشر می‌شود خودش را نشان می‌دهد چرا که آپدیت‌های بزرگ‌تر به هماهنگی‌های بیشتری با سخت‌افزار نیاز دارند.

به صورت کلی این فرایند ممکن است روی طول عمر باتری تأثیر زیادی بگذارد. اما وقتی این فرایند به اتمام برسد، باید همه چیز به شکل سابق بازگردد. اما این اتفاق ظاهرا در گوشی‌های جدید اپل قرار نیست به اتمام برسد چون هنوز هم کاربران از بابت تخلیه‌ی سریع شارژ باتری شکایت دارند.

فقط کافی است یک جست‌و‌جو در شبکه‌های اجتماعی نظیر ردیت، توییتر و… انجام دهید و متوجه این موضوع شوید که هزاران نفر از کاربران iOS 16 اکنون که ۲ هفته از عرضه‌ی رسمی آن می‌گذرد همچنان با مشکل یادشده دست و پنجه نرم می‌کنند. البته یک سری تئوری توطئه هم وجود دارد مبنی بر اینکه اپل تعمدا خواسته میزان شارژدهی دستگاه‌های قدیمی‌تر را کاهش دهد تا فروش سری آیفون ۱۴ افزایش پیدا کند.

طبق آمار منتشر شده توسط وب‌سایت منبع، ۶۳٪ از کاربران آن که از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند با مشکل کاهش محسوس طول عمر باتری بعد از نصب iOS 16 مواجه شده‌اند. یکی از کاربران آیفون ۱۳ پرو مکس گفته که چون کارش اداری است، خیلی با این گوشی کار نمی‌کند اما با iOS 15 با میزان شارژ ۸۵ تا ۹۰٪ به خانه برمی‌گشت ولی حالا این میزان به ۶۵ تا ۷۵٪ رسیده است. به اعتقاد او، این کاهش میزان شارژ زمانی صورت می‌گیرد که او اصلا در حال استفاده از گوشی خود نیست.

یکی دیگر از کاربران آیفون ۱۳ پرو مکس هم گفته که از ۱۱ تا ۱۲ ساعت شارژدهی اکنون فقط ۷ ساعت می‌تواند از گوشی‌اش استفاده کند. او می‌گوید حتی هنگام مکالمه از طریق فیس‌تایم با لگ‌های متعددی روبرو می‌شود.

اپل هنوز در رابطه با این موضوع بیانیه‌ای ارسال نکرده و از طرفی وقتی هم که نسخه‌ی iOS 16.0.2 را راهی گوشی‌هایش کرد، از این بابت که آیا طول عمر باتری بهبودی خواهد داشت یا خیر هم حرفی نزد. چون این آپدیت بیشتر برای رفع لرزش شدید دوربین سری آیفون ۱۴ پرو هنگام استفاده از دوربین در اپ‌های شخص ثالث نظیر اینستاگرام عرضه شده بود. حال باید دید آیا این مشکل در نسخه‌ی iOS 16.1 حل می‌شود یا خیر. این نسخه در حال حاضر در مرحله‌ی بتا قرار دارد./ دیجی کالا مگ

 

دیدگاه تان را بنویسید