سامسونگ به گمراه کردن مصرف کنندگان اعتراف کرد

شرکت سامسونگ با پرداخت جریمه ۹.۸ میلیون دلاری به دلیل گمراه کردن مصرف کنندگان گوشی‌های هوشمند موافقت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سامسونگ به دلیل گمراه کردن مصرف کنندگان در مورد قابلیت مقاومت گوشی‌های خود در برابر آب، توسط استرالیا جریمه شده است.

بر اساس گزارش فون آرنا، مدتی قبل قاضی دادگاه فدرال استرالیا، سامسونگ را به پرداخت ۱۴ میلیون دلار استرالیا (۹.۸ میلیون دلار) در مدت ۳۰ روز و پرداخت ۱۴۰ هزار دلار دیگر برای هزینه‌های متحمل شده تحقیقات چهار ساله از سوی کمیسیون رقابت و مصرف کنندگان استرالیا، محکوم کرد.

سامسونگ با این ادعا مخالفتی نداشته و با پرداخت جریمه موافقت کرده است. گفته می‌شود که این شرکت در ۹ تبلیغ بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در مورد مقاومت در برابر آب هفت گوشی گلکسی، از جمله اس ۷، اس ۷ Edge، A۵ (۲۰۱۷)، A۷ (۲۰۱۷)، اس ۸، اس ۸ پلاس و نوت ۸ ادعا‌های نادرستی داشته است.

در این تبلیغات گفته شده بود که می‌توان از این گوشی‌ها در استخر‌ها و آب دریا استفاده کرد، اما در حقیقت آن‌ها در برابر آب مقاوم نبودند و شارژ کردن آن‌ها در حالت خیس می‌توانست به درگاه‌های شارژ آسیب برساند.

حدود ۳.۱ میلیون دستگاه از این مدل گوشی‌ها در استرالیا فروخته شد، و در برخی موارد شکایت مصرف کنندگان، تلفن‌ها بعد از تماس با آب به طور کلی از کار افتادند.

سامسونگ گفت که این مشکل تنها در هفت مدلی که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ عرضه شده‌اند وجود داشته و روی گوشی‌های فعلی‌اش رفع شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید