تغییرات جدید فیسبوک برای جذب کاربران جوان

توسعه دهندگان فیسبوک برای جذب کاربران جوان برخی از قابلیت‌های تیک‌تاک همچون ریلز را به این شبکه اجتماعی اضافه می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، روز گذشته متا اعلام کرد که فید اصلی برنامه فیسبوک خود را اصلاح می‌کند تا کشف محتوا‌های جدید در اولویت قرار گیرند.

به گزارش سایت رویترز، در ماه‌های اخیر مدیران متا اعلام کردند که با استفاده از قابلیت ریلز (ویدئوی کوتاه) قصد دارند کاربران جوان را به شبکه‌های اجتماعی خود جذب کنند. در همین راستا این شرکت گفت: "کاربران در برگه اصلی فید خبر استوری و ریلز از صفحاتی که دنبال نمی‌کنند، اما به آن علاقه‌مند هستند برایشان بیشتر به نمایش گذاشته می‌شود. "

فیسبوک با سیستم رتبه‌بندی یادگیری ماشینی خود پست‌هایی را به کاربران پیشنهاد می‌کند و در حال سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی برای ارائه محتوا است. این برنامه یک برگه جداگانه جدید به نام فید‌زها را ارائه می‌دهد که به کاربران  پست‌هایی از دوستان، صفحات و گروه‌هایی که دنبال می‌کنند را نشان می‌دهد. این برگه در بالای صفحه اصلی قرار می‌گیرد.

بزرگ‌ترین شرکت رسانه‌های اجتماعی جهان در ماه‌های اخیر با افزایش تهدید TikTok، توصیه‌های الگوریتمی و تغییراتی در شبکه‌های اجتماعی خود برای رقابت با این برنامه را انجام داده‌اند.

در ماه می مهندسان قابلیت ریلز که پیش از این در تیک تاک وجود داشت به اینستاگرام اضافه کردند. زاکربرگ در آوریل به سرمایه‌گذاران گفت که متا سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی برای حمایت از رویکرد موتور کشف انجام می‌دهد.  افزون بر این کریس کاکس، مدیر ارشد فیسبوک به کارمندان گفت که برنامه‌ای برای افزایش پنج برابری تعداد واحد‌های پردازش گرافیکی (GPU) در مراکز داده دارد تا قدرت محاسباتی اضافی برای هوش مصنوعی فراهم کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید