جریمه ۹۰ میلیون دلاری فیسبوک به دلیل رسوایی ۱۰ ساله

یک توافق باعث شد شرکت متا (فیسبوک) برای چالش حقوقی ۱۰ ساله‌ای، با پرداخت ۹۰ میلیون دلار موافقت کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شرکت متا (فیسبوک) برای رسیدگی به یک چالش حقوقی ۱۰ ساله به اتهام ردیابی فعالیت آنلاین کاربران (حتی پس از خروج از این شبکه اجتماعی) با پرداخت ۹۰ میلیون دلار موافقت کرده است.

به گزارش skynewsarabia، یک توافق اولیه پیشنهادی در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در سن خوزه، کالیفرنیا ثبت شد و نیاز به تایید قاضی دارد. این توافق همچنین فیسبوک را ملزم می‌کند که داده‌هایی را که به طور غیرقانونی جمع آوری کرده است حذف کند.

شبکه اجتماعی فیسبوک متعلق به پلتفرم متا، متهم به نقض قوانین فدرال و محلی حریم خصوصی و استراق سمع با استفاده از نرم افزار کمکی برای ذخیره کوکی‌ها شده است. ادعا‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه فیسبوک کوکی‌ها و اطلاعات کاربران را جمع آوری کرده و به تبلیغ کنندگان فروخته است.

این پرونده در ژوئن ۲۰۱۷ رد شد، اما از سوی یک دادگاه استیناف فدرال، در آوریل ۲۰۲۰ مجدداً بررسی و اعلام شد که کاربران می‌توانند ثابت کنند که فیسبوک از آن‌ها سوء استفاده کرده و حریم خصوصی آن‌ها را نقض کرده است. تلاش‌های بعدی فیسبوک نیز برای متقاعد کردن دادگاه عالی ایالات متحده برای رسیدگی به این پرونده ناموفق بود.

طبق اسناد تسویه حساب، این شرکت هرگونه تخلف را رد کرد، اما برای جلوگیری از هزینه‌ها و خطرات پیگرد قانونی، پرونده را حل و فصل کرده است.

این توافقنامه شامل کاربران فیسبوک در ایالات متحده می‌شود که بین ۲۲ آوریل ۲۰۱۰ تا ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۱ از وب سایت‌های غیر فیسبوکی بازدید کردند و برچسب "لایک" این شبکه اجتماعی را مشاهده کرده اند. این برچسب لایک، کوکی کاربران را جمع آوری می‌کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید