ناسا در کره‌مریخ چیزی شبیه «اسپاگتی» پیدا کرد

کاوشگر «پشتکار» (پرسی‌ورنس) روز سه‌شنبه ۱۳ ژوئیه تصویری را به زمین مخابره کرد که موجب شگفتی کارشناسان ناسا شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  در تصویر ارسالی این ربات مریخ‌نورد جسمی رشته‌ای شبیه اسپاگتی دیده می‌شود. برخی به مزاح از احتمال وجود رستورانی ایتالیایی در سیاره سرخ صحبت کردند اما شیء مشاهده شده نه اسپاگتی بود، نه یک موجود دریایی، و نه حتی نخ کانوا. 

به‌نظر می‌رسد این عکس بیشتر مربوط به مواد خرد شده در هم‌پیچیده و به‌هم‌چسبیده‌ای باشد که احتمالا بقایای مواد استفاده‌شده در یکی از ماموریت‌های این ربات یا قسمتی از سپر حرارتی آن و در نتیجه بخشی از زباله‌های فضایی هستند.

پیش‌تر هم  در ماه ژوئن، مشاهده یک شیء نقره‌ای از سوی این مریخ نورد خبرساز شده بود. اما در نهایت مشخص شد عکس مربوط به این تکه براق، در واقع عکس فویل بخشی از پتوی حرارتی بوده که مریخ‌نورد ناسا هنگام یکی از فرودهای سال گذشته‌اش از آن استفاده کرده بود.

این تصویر را یکی از دوربین‌های جلوی این مریخ‌نورد گرفته شده است. ربات شش چرخه پرسی (Percy) که درفارسی به نام کاوشگر «استقامت» هم معروف است، از این دوربین برای محافظت خود هنگام رانندگی یا استفاده از بازوی رباتیک خود استفاده می‌کند.

این کاوشگر در فوریه ۲۰۲۱ و با هدف پیداکردن نشانه‌های حیات و زیست در سیاره سرخ بر کره مریخ فرود آمد و کار خود را با جمع‌آوری و ذخیره نمونه‌هایی از سطح مریخ برای ارسال به زمین ادامه می‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید