عرضه چانگان یونی تی (UNI-T) با همکاری سایپا+ تصاویر

چانگان تصمیم گرفته تا با شریک تجاری قبلی‌اش یعنی سایپا خودرو یونی تی را عرضه کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، همانطور که مستحضرید، بدنبال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان و برخی تحریم‌های داخلی، علاوه بر برندهای معتبر، برخی برندهای سطح 1 چینی نیز عملا از بازار ایران خارج شدند.

یکی از برندهای معتبر چینی که این روزها توانسته تا خودی در بازارهای جهانی نشان دهد، چانگان است. چانگانی که با آغاز تحریم‌ها، روابطش را با سایپا کمرنگ کرده و صرفا اقدام به صادرات محدود قطعات کراس‌اوور قدیمی CS35 نمود. اما این تنها اقدامات چانگان محسوب نشده و در سال گذشته نیز این برند با شرکت فردا موتورز خودرویی را تحت عنوان B511 وارد بازار ایران نمودند.

خودرویی که به صورت ری‌بج شده و با لوگو خود فردا موتورز عرضه شد. اما آن‌طور که برخی شایعات در فضای خودرویی کشور مطرح است، گویا روابط فردا موتورز و چانگان در سطح خوبی قرار ندارد!

اما اکنون و در پی ارسال تصاویری می‌توان فهمید که چانگان نه با فردا موتورز، بلکه تصمیم گرفته تا با شریک تجاری قبلی‌اش یعنی سایپا کارهایی را جلو ببرد!

چانگان یونی تی

بله؛ همانطور که از تصویر فوق معلوم است، محموله بسیار جذاب چانگان یونی تی وارد محوطه گروه خودروسازی سایپا گردیده است! چانگانی که بنا به برخی گفته ها، حتی جواب سلامی در جهت درخواست عرضه این خودرو به شرکت ایرانی نداده و جای تعجب دارد که واقعا یکی از خودروهای سری یونی در سایپا چه می‌کند؟! آن هم درست مقابل ساختمان مرکزی سایپا!

معرفی چانگان یونی تی (UNI-T)​

T اولین عضو سری یونی گروه چانگان است. خودرویی که واقعا از طراحی فوق‌العاده‌ای بهره‌مند بوده و جدیدا هم پای رقیب مستقیمش یعنی فونیکس (چری) اومودا5 به ایران باز شده است!

یونی تی به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز است که با اتصال به یک گیربکس 7 سرعته DCT، توانایی تولید 177 اسب بخار، قدرت و 300 نیوتن متر، گشتاور را دارد. نیرو در این خودرو صرفا به چرخ های منتقل می شود. موتور این خودرو در رده استاندارد یورو 6 قرار گرفته است. همچنین قابلیت سطح 3 خودران در این خودرو قابل استفاده است.

سیستم تعلیق چانگان یونی تی در جلو مک فرسون و در عقب به صورت چنداتصاله ساخته شده است و حالت های مختلف رانندگی مثل اسپرت، نرمال و اقتصادی در این خودرو با این سیستم تعلیق تنظیم شده است.

چانگان UNI-T با طول 4515 میلیمتر، عرض 1870 میلی مترو ارتفاع 1565 میلی متر چندان سایز بزرگی ندارد و فاصله محوری در این خودرو نیز 2710 میلی متر است. بنا بر ادعای شرکت سازنده ابعاد کوچک و وزن کم باعث شده یک شاسی‌بلند سریع حاصل شود.

از امکانات رفاهی و ایمنی مهم این خودرو می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

ترمز پارک برقی

شش کیسه هوای ده نقطه ای

سیستم کنترل پایداری

تنظیم حالت رانندگی

سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای

تریم داخلی چرم

سنسورهای نور و باران

سقف شیشه ای

دوربین 360 درجه با حالت نمایش 3D

تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با گرمکن صندلی‌ها

صندلی راننده دارای مموری سه حالته و تنظیم گودی کمر

جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور

رانندگی خودران سطح 3

و…

لازم به ذکر بوده که چانگان یونی تی در نسخه فول، مجهز به سیستم ADAS می باشد که به موارد ذیل مختوم می شود:

سیستم هشدار و پیش بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)

سیستم هشدار خروج از خط (LDW)

رادار تصادف از عقب (RCTA)

رادار نقطه کور (BSD)

سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)

سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)

کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)

سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)

سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)

رادار تصادف از جلو (FCW)

چانگان یونی تی

چانگان یونی تی

ترمز اضطراری خودکار (AEB)

و…

دیدگاه تان را بنویسید