اعتراف تیک تاک به دسترسی داشتن به اطلاعات کاربران

تیک تاک به دنبال اطمینان دادن به قانونگذاران آمریکایی در زمینه حفظ امنیت داده‌های کاربران است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شبکه اجتماعی تیک‌تاک روز گذشته اعلام کرد:" در حال توافق با دولت بایدن است تا به طور کامل از داده‌های کاربران و منافع امنیت ملی آمریکا محافظت کند".

به گزارش سایت رویترز، این شبکه اجتماعی متعلق به شرکت فناوری چینی ByteDance است که بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد. چین، آمریکا را به عنوان بزرگترین بازار خود به حساب می‌آورد. شو زی چو، مدیر اجرایی TikTok گفت که برنامه ما در حال کار بر روی کنترل‌های پیشرفته امنیتی داده‌های جدید است که امیدواریم در آینده نزدیک نهایی شود.

ماه گذشته، TikTok گفت که انتقال اطلاعات کاربران آمریکا به سرور‌های Oracle را تکمیل کرده است، اما همچنان از مراکز داده این کشور و سنگاپور برای پشتیبان گیری استفاده می‌کند. براساس گزارش‌ها، کارمندان مستقر در چین می‌توانند به داده‌های کاربران آمریکا که تحت یک سری از کنترل‌های امنیتی سایبری قوی و پروتکل‌های تأیید مجوز تحت نظارت تیم امنیتی مستقر در این کشور است.

گفته شده، این شبکه اجتماعی قصد دارد داده‌های محافظت‌شده کاربران آمریکایی را از سیستم‌ها حذف و به طور کامل به سرور‌های ابری Oracle واقع در آمریکا منتقل کند. سخنگوی تیک تاک اعلام کرده که در حال تلاش برای ایجاد ظرفیت مهندسی مستقر در آمریکا برای کاهش دسترسی به داده‌ها در سراسر مناطق است.

رولاند کلوتیر، مدیر ارشد امنیت اطلاعات شبکه اجتماعی تیک تاک در سال ۲۰۲۰ گفت: "هدف ما این است که دسترسی به داده‌ها را در مناطق مختلف به حداقل برسانیم و دسترسی بسیار کمی به اطلاعات کاربران داشته باشیم. "

براساس گزارش‌ها، ByteDance (شرکت فناوری چند ملیتی در چین) الگوریتم‌هایی را برای Douyin و TikTok توسعه داده بنابراین برخی از بلوک‌های سازنده فناوری توسط هر دو محصول استفاده می‌شوند.» TikTok در چین با نام Douyin شناخته می‌شود. کد سرور عملکرد‌های اساسی برنامه‌ها مانند ذخیره سازی داده ها، الگوریتم‌هایی برای تعدیل و توصیه محتوا و مدیریت پروفایل‌های کاربر را فراهم می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید