۱۰ درصد سرطان‌ها در اروپا ناشی از آلودگی است

بیش از ۱۰ درصد موارد سرطان در اروپا ، ناشی از قرار گرفتن در معرض آلودگی محیطی و شغلی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یافته‌های جدید داده‌های تعدادی از مطالعات منتشر شده قبلی را جمع‌آوری می‌کند. در ابتدا تخمین زده می‌شود که ۴۰ درصد از کل موارد سرطان در اروپا به عوامل خطر قابل تعدیل مربوط می‌شود که اکثر آن‌ها به سبک زندگی مرتبط هستند: سیگار، رژیم غذایی، الکل و غیره. با این حال، حدود یک چهارم این موارد - بالغ بر ۱۰ درصد موارد کلی سرطان در اروپا را می‌توان به آلاینده‌های محیطی نسبت داد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ این گزارش حاکی از آن است که می‌توان با بهبود حفاظت از محیط زیست از بسیاری از این موارد جلوگیری کرد.در این گزارش این آلاینده‌ها، به پنج دسته تقسیم می‌شود: آلودگی هوا، رادون و اشعه UV، دود دست دوم، آزبست و مواد شیمیایی.

آلودگی هوای داخل و خارج از خانه با دو درصد مرگ و میر ناشی از سرطان در اروپا مرتبط است. به طور خاص، آلودگی هوا هفت درصد از سرطان‌های ریه را تشکیل می‌دهد، که شامل ذرات ریز (ذرات PM ۲.۵) و قرار گرفتن در معرض آلاینده‌هایی مانند دی اکسید نیتروژن (NO۲) و دی اکسید گوگرد (SO۲) است.

تصور می‌شود که تشعشعات فرابنفش، که در اصل از خورشید منشاء می‌گیرد و باعث سرطان پوست می‌شود، تقریباً چهار درصد از کل موارد سرطان در اروپا را تشکیل می‌دهد.

از سوی دیگر، تشعشعات رادون کمی نادرتر است و از منابع طبیعی گرانیت در زمین می‌آید. استخراج معادن باعث مواجهه شغلی زیاد با تشعشعات رادون می‌شود، در حالی که برخی از خانه‌های همکف و طبقات پایین می‌توانند افراد را در معرض سطوح بالاتر از حد متوسط ​​قرار دهند.

دود دست دوم و آزبست هر دو منابع شناخته شده مواد سرطان زا هستند و هر دو موضوع ِ مقررات زیادی در سال‌های اخیر بوده اند.

گزارش جدید حاکی از آن است که با توجه به بازه زمانی طولانی از قرار گرفتن در معرض تشخیص سرطان، هنوز موارد جدیدی در ارتباط با مواجهه‌های تاریخی ظاهر می‌شود، اما امیدواریم این میزان در سال‌های آینده کاهش یابد.قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سرطان زا شاید کمترین مقوله مورد بحث در گزارش جدید باشد.

مواجهه شغلی با مواد شیمیایی یک مشکل بزرگ در اروپا است، اما تعیین کمیت آن بسیار چالش برانگیز است. برخی از مواد شیمیایی ذکر شده در این گزارش از آکریل آمید، بنزوفنون ها، بازدارنده‌های شعله، مواد پرفلوئوروآلکیل و پلی فلوئوروآلکیل (PFAS) و آفت کش‌ها گرفته تا بنزن، فرمالدئید و گرد و غبار سیلیکا را شامل می‌شود.

در این گزارش آمده است، در حالی که تخمین‌هایی برای برخی از مواد داریم، اما در مورد سهم کلی مواد سرطان‌زای شیمیایی سرطان در اروپایی‌ها مطمئن نیستیم.

بسیاری از مواد شیمیایی موجود در بازار و محیط زیست تحت آزمایش‌های سرطان‌زایی جامع قرار نگرفته‌اند و شکاف‌های دانش قابل توجهی در مورد اثرات سرطان‌زایی بالقوه سطوح پایین قرار گرفتن در معرض ترکیبی از مواد شیمیایی در طول عمر ما باقی مانده است.

این گزارش تعدادی از مداخلاتی را که می‌توان برای کاهش قرار گرفتن در معرض این آلاینده‌های سرطان‌زا اجرا کرد، تشریح می‌کند. بیشتر این مداخلات متوجه سیاست‌گذاران می‌شوند. به وضوح مشخص است اگر دولت‌ها در سطح نظارتی مانع از آن نشوند، اجتناب از این مواجهه‌ها برای افراد دشوار است.خطرات سرطان محیطی و شغلی ذاتاً قابل پیشگیری هستند و کاهش آن‌ها کلید کاهش بار سرطان در اروپا است.

علاوه بر این، مردم حوزه محدودی برای محافظت از خود در برابر اکثر عوامل تعیین‌کننده محیطی و شغلی سرطان دارند و مداخلات نظارتی و اجرای سیاست‌ها را به ویژه ضروری و مرتبط می‌دانند.

سیاست‌ها و مقررات باید با منابع کافی تخصیص داده شده برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض (از جمله شغلی) و کاهش آلودگی حمایت شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید