این لپتاپ‌ها برای میدان جنگ ساخته شده‌اند!

جدیدترین لپ‌تاپ‌های برند "Getac" برای زنده ماندن در سخت‌ترین شرایط طراحی و ساخته شده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از نیو اطلس، ماه گذشته شرکت "پاناسونیک" قوی‌ترین لپتاپ خود موسوم به "Toughbook" را معرفی کرد و اکنون شرکت "Getac" دو مورد جدید را به خانواده تجهیزات پرتابل جان‌سخت خود اضافه کرده است که هر دو برای زنده ماندن در شرایط عملیاتی شدید که پرسنل دفاعی با آن مواجه هستند، در عملیات‌های حمل ‌و نقل و لجستیک و کار میدانی در صنایع انرژی ساخته شده‌اند.

ایسنا نوشت؛ این دو لپتاپ موسوم به "X۶۰۰" و "X۶۰۰ Pro" تقریباً دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های مشابه هستند و صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با وضوح فول اچ‌دی (۱۹۲۰*۱۰۸۰)  دارند که گزارش شده است که می‌تواند رنگ و کنتراست فوق العاده‌ای ارائه دهد و در عین حال به لطف روشنایی ۱۰۰۰ نیتی در نور مستقیم خورشید نیز به خوبی قابل رویت است.

این نمایشگرها همچنین دارای قابلیت چند لمسی هستند که در سرما یا باران نیز کار می‌کنند و حتی به لمس با دستکش نیز پاسخ می‌دهند.

این لپ‌تاپ‌ها که برای زنده ماندن در محیط‌های خشن طراحی شده‌اند، مطابق با آخرین استانداردهای دوام ساخته و آزمایش شده‌اند و دارای گواهی "IP۶۶" در برابر نفوذ گرد و غبار و آب هستند و می‌توانند در محدوده دمایی گسترده‌ای از منفی ۲۹ درجه سانتی‌گراد تا ۶۳ درجه سانتی‌گراد کار کنند.

پردازنده آنها نیز تراشه‌های نسل یازدهم اینتل Core i۵، i۷ و i۹ سری H با گرافیک یکپارچه اولترا اچ‌دی برای پاسخگویی به نیازهای محاسبات میدانی مانند فرماندهی و کنترل دفاعی، عملیات بازرسی مسیر راه‌آهن و تحلیل حسگر نفت/گاز است. همچنین مجهز به کارت گرافیک شرکت "انویدیا" مدل "Quadro RTX۳۰۰۰" هستند.

[لپتاپ‌هایی که برای میدان جنگ ساخته شده‌اند]

این دو لپتاپ جان‌سخت حداکثر ۱۲۸ گیگابایت رم در دسترس قرار می‌دهند و ۳ اسلات PCIe SDD می‌توانند تا حداکثر شش ترابایت فضای ذخیره‌سازی رمزگذاری شونده را به کاربر ارائه دهند، در حالیکه فن‌های خنک کننده دوتایی، این سیستم‌ها را در طول ماموریت‌های داغ کننده خنک نگه می‌دارند.

اتصال در این زمینه بسیار مهم است و این لپ‌تاپ‌های مستحکم جدید با اتصال اترنت ۲.۵GBase-T، وای‌فای ۶E، بلوتوث ۵.۲ و یک وب‌کم فول اچ‌دی، با GPS اختصاصی و شبکه ۴G LTE با GPS یکپارچه عرضه می‌شوند.

همچنین درگاه‌های Thunderbolt ۴، یواس‌بی نسل دوم ۳.۲ تایپ A، اچ‌دی‌ام‌آی 2.0، درگاه نمایشگر، VGA و درگاه‌های سریال در دسترس هستند.

مدل‌های "X۶۰۰" و "X۶۰۰ Pro" هر کدام از ویندوز ۱۱ پرو استفاده می‌کنند و از امنیت TPM ۲.۰ و Intel vPro و همچنین کارت‌خوان هوشمند بهره می‌برند که سیستم بیومتریک اسکن اثر انگشت را نیز می‌توان در آن تنظیم کرد.

مدل "X۶۰۰" حدود ۴.۴ کیلوگرم وزن دارد، اما "X۶۰۰ Pro" درشت‌تر است و وزن بیشتری دارد. این مدل با وزن ۶.۰۵ کیلوگرم کمی سنگین‌تر است.

علاوه بر دو باتری قوی برای هر مدل، ظرفیت برای تعبیه دو باتری دیگر برای رسیدن به مجموع بیش از ۲۴۰ وات‌ساعت ظرفیت در هر لپتاپ وجود دارد.

یک درایو نوری DVD به صورت استاندارد نیز ارائه می‌شود که از Blu-ray پشتیبانی می‌کند.

این دو لپ‌تاپ مقاوم قرار است در ماه اکتبر عرضه شوند، در حالی که هنوز قیمتی برای آنها اعلام نشده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید