گجتی برای درمان بیماری پارکینسون

وزوز قفسه سینه ممکن است با کمک یک گجت به کاهش علائم پارکینسون کمک کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، طبق  اظهارات بیماران ، افراد مبتلا به بیماری پارکینسون از کندی حرکت و سفتی عضلات رنج می‌برند. یک گجت طراحی شده که به جناغ سینه کاربر می‌چسبد، جایی که از موتور الکتریکی خود برای ارائه الگوی ریتمیک ارتعاشات استفاده می‌کند. این "تحریک ارتعاشی متمرکز" سیگنال‌های عصبی را تولید می‌کند که به مغز می‌رسد، جایی که اعتقاد بر این است که فعالیت فرکانس بتا را در قشر حرکتی و هسته زیر تالاموس کاهش می‌دهد. تصور می‌شود که فعالیت بیش از حد بتا در این مناطق مسئول مشکلات کنترل حرکتی در بیماران پارکینسونی است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ علاوه بر این، ارتعاشات پالسی ممکن است به عنوان نشانه‌های تولید شده خارجی عمل کنند که کاربر را وادار به حرکت می‌کند.

تحقیقات قبلی نشان داده‌اند که نشانه‌های لمسی، شنیداری یا بصری تکراری - از جمله صدا‌های تولید شده توسط مترونوم - می‌توانند قفل ماهیچه‌های بیمار پارکینسون را باز کنند و به او اجازه راه رفتن یا انجام حرکات دیگر را بدهند.

ما حتی کفش‌هایی را دیده‌ایم که خطوط لیزری را روی زمین پخش می‌کنند و فرد را ترغیب می‌کنند که قدم به جلو بگذارد.

این گجت که CUE۱ نام دارد می‌تواند به عنوان یک دستگاه مستقل فعال با دکمه عمل کند، اگرچه با برنامه‌ای نیز کار می‌کند که می‌تواند برای تنظیم قدرت و فرکانس ارتعاشات استفاده شود.

این برنامه علاوه بر این می‌تواند برای ارائه یادآور‌های دارویی و ردیابی علائم پارکینسون مورد استفاده قرار گیرد.

در حالی که آزمایش‌های بالینی کوچک این دستگاه قبلاً نتایج امیدوارکننده‌ای را به همراه داشته است، آزمایشی در مقیاس بزرگتر باید به زودی با مشارکت دانشگاه کوئین مری لندن انجام شود. در این بین، خریداران این گجت می‌توانند از طریق وب سایت شرکت به لیست انتظار بپیوندند. قیمت تک فروشی برنامه ریزی شده ۲۹۵ پوند (حدود ۳۷۱ دلار آمریکا) است.

 

دیدگاه تان را بنویسید