ناسا چین را به دزدی متهم کرد!

در پی پیشرفت چشمگیر چین در برنامه‌های فضایی و توسعه موشک‌ها، "بیل نلسون" رئیس آژانس فضایی ایالات متحده(ناسا) به تازگی ادعا کرده است که چین در دزدی پیشرفت کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

 

جی پلاس،  به نقل از آی‌ای، "اگر نمی‌توانید کسی را شکست دهید، بازی او را بدزدید." به نظر می‌رسد این همان چیزی است که "بیل نلسون" رئیس ناسا در مورد برنامه فضایی چین فکر می‌کند، زیرا به تازگی در یک جلسه خصوصی در مجلس نمایندگان با گفتن احساس واقعی خود در مورد رقابت داغ در سرمایه‌گذاری‌های فضایی بین ایالات متحده و چین، این ادعا را مطرح کرده است.

ایسنا نوشت؛ "مارسیا اسمیت" خبرنگار سیاست فضایی در یک توییت، نقل قولی از "نلسون" را نوشت: "بله، آنها در دزدی بسیار خوب هستند. ما باید امنیت سایبری را در بخش دولتی و خصوصی بسیار جدی بگیریم."

اکنون به نظر می‌رسد "بیل نلسون" که به چنین ادعایی باور دارد، به جای فشار گذاشتن بر روی ناسا برای نوآوری بیشتر، بر اقدامات امنیت سایبری بالاتر در بخش خصوصی تاکید می‌کند.

"برنامه فضایی چین غیر بومی است"

گفته می‌شود که در جلسه مجلس نمایندگان، "رابرت آدرهولت" نماینده آلاباما از "نلسون" پرسیده است که ناسا چگونه می‌تواند تحقیق و توسعه آمریکا را ایمن کند، زیرا شباهت‌های وحشتناکی بین طراحی موشک‌ها و فضاپیماهای چین با ایالات متحده دیده می‌شود.

این همان زمانی بود که "نلسون" شباهت‌های ظاهری بین فناوری موشکی دو کشور را به سرقت چین از آمریکا نسبت داد.

"نلسون" قبلاً گفته بود که ایالات متحده و چین در یک "مسابقه فضایی داغ" هستند که از نظر عملکردی بسیار شبیه به مسابقه قبلی آمریکا با اتحاد جماهیر شوروی سابق است.

تاریخ جدید پرتاب "آرتمیس 1"

"نلسون" همچنین تاکید کرد که ماموریت "آرتمیس" ناسا برای دوباره قدم گذاشتن این کشور بر کره ماه با تاخیری طولانی مدت در حدود ماه اوت سال جاری انجام خواهد شد.

این خبر اگر درست باشد، خبر بسیار مهمی است، چرا که ناسا قبلاً اعلام کرده بود که تا زمانی که "تمرین لباس خیس" را تکمیل نکند، تاریخ پرتاب رسمی "آرتمیس 1" را تعیین نخواهد کرد و فعلا برای تابستان امسال هدف‌گذاری شده است.

با وجود تاخیرهای فراوان در برنامه "آرتمیس" ناسا و همچنین تاخیرها در توسعه موشک پیشرفته "استارشیپ" متعلق به شرکت "اسپیس‌ایکس" که قرار است انسان را ابتدا به ماه و سپس به مریخ برساند، برنامه فضایی چین در حال پیشرفت بزرگی است.

این کشور موشک موفق "لانگ مارچ 6" را توسعه داده است که ماهواره‌ها را به خوبی در مدار قرار می‌دهد. چین حتی یک ایستگاه فضایی مستقل را به نام "تیانگونگ-1"(Tiangong-1) در مدار زمین مستقر کرده که به سرعت در حال ارتقای آن است و همچنین توانسته فرودگر و کاوشگر به نیمه پنهان بفرستد و شاید تا ارسال انسان به ماه فاصله چندانی نداشته باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید