طرح ایلان ماسک برای باز پرداخت وام خرید توئیتر

ایلان ماسک بالاخره توئیتر را خرید، اما حاشیه‌ها درباره این اتفاق تمام نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ایلان ماسک به بانک‌هایی که موافقت کرده‌اند برای خرید ۴۴ میلیارد دلاری توئیتر به او کمک کنند گفت که می‌تواند حقوق مدیران و هیات مدیره این شرکت را کاهش دهد و راه‌های جدیدی برای کسب درآمد ایجاد کند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ ایلان ماسک باید بانک‌ها را متقاعد می‌کرد که توئیتر ظرفیت و جریان نقدی کافی برای پرداخت بدهی‌های او را دارد. البته در نهایت، او ۱۳ میلیارد دلار وام تضمین شده برای توئیتر و ۱۲.۵ میلیارد دلار وام حاشیه‌ای برای سهام شرکت تسلا گرفت و موافقت کرد که مابقی مبلغ خرید توئیتر را به صورت نقدی بپردازد.

طرحی که او به بانک‌ها ارائه کرد، جزییات کمی داشت. پیشنهاد ماسک به بانک‌ها به‌جای تعهدات قاطع، چشم‌انداز و رویکرد او را تشکیل می‌دهد.

ماسک در توئیتی درباره دستمزد مدیران و هیات مدیره توئیتر توضیح داد که به گفته او، می‌توان حدود ۳ میلیون دلار در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

گفته می‌شود ماسک به بانک‌ها گفته که قصد دارد ویژگی‌هایی را برای افزایش درآمد کسب‌وکار توسعه دهد، از جمله راه‌های جدید برای کسب درآمد از توئیت‌هایی که حاوی اطلاعات مهم هستند یا آن‌هایی که وایرال می‌شوند.

ماسک در اظهار نظر‌های خود گفت که مجموعه‌ای از تغییرات را برای توئیتر در نظر دارد و باید دید آینده او و این پلتفرم، چه خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید