خدمه خصوصی ناسا در آب و هوای بد فضا گرفتار شدند

خدمه خصوصی ناسا به دلیل شرایط بد آب وهوایی محل فرودشان، در فضا زمان بیشتری می‌مانند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اولین فضانوردان خصوصی ناسا در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) در ازای هزینه‌های چند میلیون دلاری خود، می‌توانند زمان بیشتری در فضا بمانند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ براساس گزارش سایت digitaltrends؛ شرایط نامساعد آب و هوایی در محل فرودفضاپیما، ناسا را وادار کرده که خروج فضانوردان را از ایستگاه فضایی بین‌المللی حدود ۱۲ ساعت به تاخیر بیاندازد. انتظار می‌رود این چهار خدمه در صورت آب وهوای مناسب ساعت ۱۰ امشب از ایستگاه فضایی با فضاپیمای اسپیس ایکس Crew به زمین بازگشته و فردا حدود ۳:۲۵ بعد از ظهر به سیاره ما برسند.

ماموریت کنترل خدمه‌های Expedition ۶۷ و Axiom Mission ۱ (Ax-۱) در ایستگاه فضایی بین‌المللی اطلاع داده که به دلیل آب و هوای نامناسب در محل فرود، ناسا، Axiom Space و SpaceX خروج برنامه ریزی شده فضاپیما از آزمایشگاه در حال گردش را به تعویق انداخته اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این چهار خدمه  ۱۲ روز را در فضا سپری کرده‌اند که اولین ماموریت فضانورد خصوصی ناسا به عنوان بخشی از برنامه‌های تجاری سازی مدار زمین بود. این ماموریت توسط Axiom Space مستقر در تگزاس سازماندهی شده و از فضاپیمای  SpaceX برای حمل و نقل استفاده کرده است. گفته شده، هر فضانورد ۵۵ میلیون دلار برای این سفر فضایی پرداختند.

گفتنی است که، بازدیدکنندگان در طول اقامت کوتاه خود بر روی مدار، طیف وسیعی از آزمایش‌های علمی و همچنین فعالیت‌های توسعه‌ای و تجاری را در کنار همتایان فضانورد حرفه‌ای خود انجام دادند.

 

دیدگاه تان را بنویسید