قیمت بلیط سفر فضایی با بالون‌های هیدروژنی چقدر است؟

کسانی که تمایل به انجام سفر فضایی دارند می توانند در سال 2024 با بالون‌های غول‌پیکر Space Perspective به فضا سفر کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پارسال بود که شرکت آمریکایی Space Perspective اعلام کرد قصد دارد گردشگران را با بالون‌های هیدروژنی بسیار بزرگ به سفر فضایی بفرستد. این شرکت امیدوار است همزمان با رشد صنعت گردشگری فضایی، بتواند تا سال ۲۰۲۴ خدمات خود را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ حالا به تازگی این شرکت آمریکایی، تصاویری از فضای داخلی و کابین بالون‌ها را به نمایش گذاشته است. طبق تصاویر و طراحی‌هایی که توسط Space Perspective منتشر شده‌اند، بالون‌های این شرکت پنجره‌های بزرگ و بلند، صندلی‌های راحت، رنگ بنفش و نورپردازی ملایمی دارد. در مقایسه با سایر کپسول‌های فضایی که توسط رقبا ساخته شده و اغلب سفید و ساده هستند، طراحی این بالون‌ها متفاوت به نظر می‌رسد. از دیگر ویژگی‌های این بالون‌ها می‌توان به وای‌فای، مکان سرو نوشیدنی، و مناظر تماشایی اشاره کرد.

قیمت بلیط سفر فضایی با بالون‌های هیدروژنی شرکت Space Perspective برای هر نفر ۱۲۵ هزار دلار است و می‌تواند هشت مسافر را تا ارتفاع ۳۰ کیلومتری سطح زمین به بالا ببرد. البته این فاصله نسبت به خدمات سایر شرکت‌های گردشگری فضایی بسیار پایین‌تر است. به عنوان مثال ویرجین گالاکتیک تا فاصله ۸۰ کیلومتری و بلو اوریجین تا فاصله ۱۰۰ کیلومتری مسافران را بالا می‌برند.

مسافران این سفر فضایی فقط در ۱۵ دقیقه ابتدایی و چند دقیقه آخر سفر خود باید کمربند‌های ایمنی ببندند.

شرکت Space Perspective اعلام کرده که در پروژه آن‌ها هیچ گاز گلخانه‌ای منتشر نمی‌شود و انتظار دارد در سال اول، ۲۵ پرواز را انجام دهد که البته اکنون تمام بلیت‌های آن رزرو شده اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید