نکات مهم قبل از خرید هدفون را بشناسید

هدفون ها استفاده زیادی دارند و بسته به مورد استفاده، قیمت و کیفیت های متفاوتی دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اگر معمولا تنها زندگی می‌کنید اصلا نیازی به هدفون نیست و به راحتی می‌توانید از بلندگو استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید ورزش کنید، چیزی را به صورت شخصی گوش دهید، بازی کنید یا ... نیاز به یک هدفون شخصی دارید. اما نکته مهم اینجا است که می‌خواهید از هدفون چه استفاده‌ای کنید و نیاز به چه گزینه‌ای دارید.

به عنوان مثال سازگاری مهمترین جنبه خرید یک هدست بازی است، به خصوص اگر یک گیمر کنسول هستید. هدست‌های دارای رابط‌های ۳.۵ میلی‌متری تقریباً با هر چیزی کار می‌کنند، اما هدست‌های بی‌سیم معمولاً از فرستنده‌های USB استفاده می‌کنند که نیاز به سازگاری با سیستم انتخابی شما دارند.

در گزارش هدفون چگونه ساخته شد با تاریخچه‌ای از اختراع این دستگاه و کاربرد‌های آن آشنا شدیم و قصد داریم در این گزارش به معرفی مولفه‌های اصلی برای انتخاب یک هدفون خوب بپردازیم و چند مدل را برای بررسی و خرید به شما معرفی کنیم.

از زمان ساخت هدفون تاکنون، زمان زیادی گذشته و این دستگاه تغییرات زیادی را به خود دیده است. هدفون‌ها بر اثر مرور زمان تغییرات ظاهری زیادی را تجربه کرده اند و امروزه برای استفاده‌هایی همچون بازی کردن، برقراری ارتباط، گوش دادن به موسیقی و ... کاربرد دارند.

انتخاب شما بستگی به مزیت‌هایی همچون راحتی، تناسب، قیمت، کیفیت دارد. هدفون‌ها انواع مختلفی از جمله مدل‌های باسیم، بی سیم، بلوتوثی و ... دارند و برای استفاده‌های بخصوص، هدفون‌های مخصوصی ساخته شده است. به عنوان مثال برای یک گیمر حرفه‌ای مهم است که از یک هدفون مخصوص استفاده کند.

بهترین هدفون‌های بازی در سال ۲۰۲۲

برای انجام بازی‌ها مخصوصا بازی‌های آنلاین، گیمر‌ها به یک هدست خوب (یا یک هدفون مخصوص بازی) نیاز دارند. بدون این دستگاه، بازیکنان راه مناسبی برای بحث در مورد رقابت یا هماهنگ کردن استراتژی‌ها با تیم خود نخواهند داشت و در واقع اگر بلندگو (اسپیکر) نباشد اصلا صدایی هم وجود نخواهد داشت و بخشی از هیجان و حال و هوای بازی، از دست خواهد رفت.

برای گیمر‌ها انتخاب‌های زیادی وجود دارد، از هدفون‌های سیمی معمولی و ساده گرفته تا هدفون‌های بی سیم و گران قیمت. انتخاب کاربر می‌تواند بسته به نیاز و بودجه وی، متغیر باشد.

برای علاقمندان به بازی که به دنبال بهترین هدست بازی دنیا هستند، باید گفت که چند هدست مخصوص کنسول مانند هدست بی سیم Xbox وجود دارد که می‌توانید به دلیل ارائه عملکرد قوی، انتخاب کنید، با این حال در نهایت شما نمی‌توانید یک هدفون را به عنوان بهترین گزینه موجود در بازار پیدا کنید. چون هر شرکت و هر هدفون می‌تواند ویژگی‌های منحصر به فردی را ارائه کند.

بهترین میکروفون برای بازی

درباره میکروفون‌های هدفون ها، گزینه‌های مختلفی مطرح می‌شود. Razer با هدست‌های رده بالای خود Kraken و Nari، میکروفون‌های Astro Gaming را ارائه می‌دهد. لاجیتک نیز یک هدست پرچمدار مناسب دارد، اما این مدل‌ها می‌توانند بسیار گران باشند، چون کیفیت و وضوح صدای بالایی دارند.

هدست‌های سیمی در مقابل هدفون‌های بی سیم

هدفون‌ها می‌توانند سیمی یا بی سیم باشند و همانطور که احتمالا می‌دانید هدفون‌های بدون سیم، معمولاً هزینه بیشتری دارند. نکته مهم این است که هر هدست از سیستم‌های مختلف و اتصالات دستی و کامپیوتری پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال می‌توان از بلوتوث برای اتصال هدفون بی‌سیم به پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس، ایکس‌باکس سری اس، کنسول‌های نسل آخر، اکثر دستگاه‌های تلفن همراه و برخی رایانه‌ها استفاده کرد. (البته Xbox One اصلی فاقد پشتیبانی از بلوتوث است)

آیا به صدای فراگیر نیاز دارید؟

اکثر سازندگان هدست‌های گیمینگ سطح بالا، ادعا می‌کنند که نوعی صدای فراگیر را ارائه می‌دهند، اما این از نظر فنی دقیق نیست. هدفون‌های بازی از درایور‌های استریو (یکی برای هر گوش) برای ارائه صوت استفاده می‌کنند و نمی‌توانند صدا‌های فراگیر واقعی را مانند بلندگو‌های متعدد پخش کنند.

جنبه فراگیر بازی برای ایجاد حس صدای ۳۶۰ درجه، از فناوری‌های پردازش Dolby، DTS یا THX می‌آید که تفاوت آن‌ها مربوط به نحوه ترکیب آن‌ها با هم است.

سایت پی سی مگ بهترین هدفون‌ ها را به تفکیک معرفی کرده که به شرح زیر است. بهترین هدفون بی سیم منعطف Razer Barracuda X، بهترین هدفون سیمی برای بازی‌های کامپیوتری Razer Blackshark V۲، بهترین هدفون بی سیم برای بازی‌های کامپیوتری JBL Quantum ۸۰۰، بهترین هدفون با تنظیمات گسترده میکروفون Logitech G Pro X Gaming Headset، بهترین هدفون برای ایکس باکس Xbox Wireless Headset. البته به یاد داشته باشید که این فهرست شامل شرکت‌های سازنده ایرانی نیست و محصولات داخلی نیز کیفیت خوبی دارند و جا دارد آن‌ها را نیز بررسی کرد.

یکی دیگر از نکاتی که باید بررسی کرد این است که هدفون دقیقاً چگونه به دستگاه، رایانه شخصی یا سیستم بازی شما متصل می‌شود. این امر به ویژه برای کاربران PS۴ Slim بسیار مهم است، زیرا برخی از هدست‌های سازگار با پلی‌استیشن از USB و صدای نوری استفاده می‌کنند، اما PS۴ Slim پورت صوتی نوری ندارد. در این صورت، ممکن است نیاز به یک آداپتور HDMI داشته باشید که یک خروجی نوری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هدست‌ های بازی بلوتوثی

بلوتوث یک پشتیبان خوب برای هدست‌های مخصوص بازی است، اما به ندرت روش اصلی اتصال هدفون‌های بی سیم است. بلوتوث به شما امکان می‌دهد به تلفن و همچنین رایانه شخصی خود متصل شوید، به این معنی که می‌توانید از هدست‌های دارای بلوتوث در حال حرکت نیز استفاده کنید. با این حال، بلوتوث کیفیت صدا و عملکرد تاخیری مشابه اتصال ۲.۴ گیگاهرتزی را ارائه نمی‌دهد، به همین دلیل است که اکثر هدست‌های بازی بی سیم فرستنده و گیرنده مخصوص به خود را دارند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید