تاکسی جدید Waymo، بدون فرمان و پدال عرضه می شود

شرکت خودروسازی وایمو مینی ون جدیدی را طراحی کرده که بدون فرمان و پدال است و کابین بزرگی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از آی ای؛ طرح جدیدی برای تاکسی خودران بدون فرمان و پدال توسط Waymo رونمایی شده است. این شرکت که با خودروساز چینی جیلی همکاری کرده، این هفته اعلام کرد که یک مینی ون Zeekr با تعداد زیادی صندلی را می‌سازد. این مینی ون کاملاً الکتریکی و خودران خواهد بود که در گوتنبرگ سوئد طراحی و ساخته شده است. به گفته Waymo مستقر در آمریکا، این مینی ون سال‌های آینده به ناوگان حمل‌ونقل اضافه خواهد شد.

این اطلاعیه از طریق یک پست وبلاگی منتشر شد که در آن Waymo به برخی از ویژگی‌های برنامه ریزی شده Zeekr اشاره کرد. طبق گفته وایمو، Zeekr بدون ستون، ارتفاع کم، فضای زیاد و صندلی‌های کاملاً قابل تنظیم خواهد بود. وایمو در مورد تجربه پیش بینی شده سواری این وسیله نقلیه می‌گوید که مسافران یک فضای داخلی بدون فرمان و پدال با کابین بزرگ، صندلی‌های راحت، صفحه نمایش‌ها و شارژر‌های در دسترس را در این خودرو تجربه خواهند کرد.

مینی ون Zeekr اولین تلاش این شرکت برای خودرو‌های کاملاً خودران بدون فرمان نیست. در سال ۲۰۱۵، این شرکت از Firefly رونمایی کرد. یک ماشین کوچک که برای آزمایش اولیه نرم افزار مستقل وایمو طراحی شده بود. Firefly در سال ۲۰۱۷ زمانی که وایمو تصمیم گرفت از وسایل نقلیه بزرگتر و معمولی که  بیشتر از ۲۵ مایل در ساعت (۴۰ کیلومتر در ساعت) حرکت می‌کردند، استفاده کند، بازنشسته شد.

وایمو به لطف Alphabet متولد شد

شرکت وایمو از برنامه خودرو‌های خودران Google که در سال ۲۰۰۹ آغاز شد، به وجود آمد. این شرکت که اکنون متعلق به Alphabet است، در حال توسعه و آزمایش طیف وسیعی از وسایل نقلیه مجهز به نرم‌افزار پیشرفته و مجموعه‌ای از حسگر‌ها و دوربین‌ها است که سفر ایمن را تضمین می‌کنند.

با گذشت حدود یک دهه، وایمو فناوری خود را به اندازه کافی برای راه اندازی یک سرویس اشتراک سواری اکتشافی برای ساکنان Pheonix، آریزونا در سال ۲۰۱۸ توسعه داده بود. این هدف اصلی این شرکت برای معرفی محصولات خود به عموم مردم بود. با این حال، وسایل نقلیه خودران موجود در ناوگان Waymo همگی دارای یک فرمان و گاهی اوقات یک راننده ایمنی هستند. راننده ایمنی فقط در صورت تشخیص هرگونه خطر در طول سفر فعال می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید