مکمل غذایی حاوی پروتئین از ریز جلبک تولید شد

تولید ریز جلبک اسپیرولینا با در برگیری مقادیر زیادی از پروتئین به‌عنوان مکمل غذایی در یک شرکت دانش بنیان تولید شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، عزیزه تیموری مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با بیان این‌که ریز جلبک‌ها منابع غنی از ترکیباتی هستند که می‌توانند ارتقای کیفیت زندگی بشر را به همراه داشته باشند، گفت: ریز جلبک اسپیرولینا طیف استفاده گسترده‌ای داشته که در انواع محصولات غذایی، شوینده، آرایشی و بهداشتی و همچنین سوخت‌های زیستی نیز کاربرد دارد.

مهر نوشت؛ وی افزود: اصلی‌ترین کاربرد ریز جلبک اسپیرولینا به‌عنوان مکمل غذایی برای انسان‌ها و حیوانات خانگی است. این ریز جلبک برای افرادی که پروتئین‌های حیوانی استفاده نمی‌کنند و همچنین ورزشکاران بسیار مفید است.

تیموری خاطر نشان کرد: ریز جلبک اسپیرولینا بیش از ۵۵ درصد پروتئین دارد و افرادی که گیاه‌خوار محسوب می‌شوند از این محصول می‌تواند به‌عنوان یک ماده غنی پروتئین استفاده کنند، ضمن اینکه این محصول حاوی انواع اسیدهای آمینه، املاح معدنی و ویتامین‌ها است و منبع بسیار غنی و مغذی برای همه انسان‌ها از کودکان دوساله تا فرد سالمند محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در کشور ما این محصول به‌عنوان مکمل غذایی انسان تولید می‌شود، گفت: اسپیرویال ادعای درمانی ندارد اما بسیار کاربردی و پیشگیرانه است. این محصول مکملی مؤثر جهت کاهش وزن، بهبود دستگاه گوارش، کم‌خونی و سلامت پوست و مو است. این قرص پرکاربرد برای ورزشکاران نیز توصیه می‌شود.

به گفته مدیر عامل شرکت، جلبک موجود در این مکمل درصد قابل‌توجهی پروتئین قابل‌هضم داشته و میزان آن ۳ برابر بیشتر از پروتئین گوشت گاو است. به‌علاوه این جلبک یک منبع عالی از ویتامین‌های گروهB، K، E و C و مواد معدنی همچون منیزیم، آهن و کلسیم است. ازاین‌رو مصرف فرآورده‌های برگرفته از اسپیرولینا می‌توانند تمامی آمینواسیدها، مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری بدن را فراهم سازند.

وی تاکید کرد: جلبک اسپیرولینا به علت دارا بودن پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب آمینه دارای ارزش غذایی قابل‌توجهی است که منجر به مزایای باورنکردنی در سلامت مو و پوست می‌شود همچنین این ریز جلبک دارای خواص گسترده دیگری نیز است.

تیموری افزود: این محصول در مکمل غذایی دام، طیور و آبزیان، به‌صورت افزودنی در فرآورده‌های غذایی مثل بیسکویت، بستنی، ماکارونی و موارد دیگر استفاده می‌شود، همچنین در فرآورده‌های آرایشی بهداشتی مثل شامپوی سر و بدن، مایعات دستشویی و ماسک صورت مورد استفاده است.

وی خاطر نشان کرد: این ریز جلبک دارای درصد بالایی از رنگ‌دانه طبیعی آبی (فیکوسیانین) است که از این حیث به‌عنوان یک مزیت نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی محسوب می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید