داروی نقرس به توقف حملات قلبی کمک می کند

مطالعات نشان می دهد که داروی ضدالتهابی «کلشی سین»، که ۱۰۰ سال است مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند بروز حمله قلبی را مهار نماید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از دیلی میل، مطالعه اخیر محققان نشان داد زمانی که به بیماران قلبی "کلشی سین"، یک داروی ضدالتهابی که مدت‌ها برای درمان نقرس استفاده می‌شود، در عرض چند روز پس از حمله قلبی داده شد، نسبت به بیمارانی که به آنها دارونما داده می‌شد کمتر با بروز حمله قلبی مجدد روبرو بودند.

مهر نوشت؛‌ این باور که التهاب باعث بیماری قلبی می شود سال هاست که وجود دارد. در یک آزمایش در ایالات متحده، سطح کلسترول و پروتئین واکنشی C(CRP) را که نشانگر التهاب است در نزدیک به ۳۰ هزار زن به ظاهر سالم در سال ۱۹۹۷ و دوباره هشت سال بعد اندازه‌گیری کردند.

در پایان مطالعه، زنانی که التهاب بالاتری داشتند، نسبت به زنانی که کلسترول بالاتری داشتند، بیشتر در معرض نوعی مشکل قلبی بودند.

ده سال بعد، «پال ریدکر»، متخصص قلب در بیمارستان زنان و بریگهام در بوستون و استاد پزشکی در دانشگاه هاروارد، آزمایشی بسیار بزرگتر انجام داد که به افراد دارای CRP بالا اما کلسترول پایین یک استاتین یا دارونما داده شد. افرادی که این استاتین را دریافت کردند، ۴۴ درصد کمتر از گروه دارونما در معرض خطر یک رویداد قلبی عروقی، مانند حمله قلبی بودند.

با این حال، داروی ضدالتهابی «کلشی سین»، که ۱۰۰ سال است مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند بروز حمله قلبی را مهار نماید. کلشی سین با کاهش التهاب بر قلب تأثیر می گذارد.

به گفته محققان، التهاب به جای اینکه علت بیماری قلبی باشد، پاسخ بدن به رژیم غذایی نامناسب، شیوه زندگی و عوامل محیطی است. کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی از عوامل کلیدی در بیماری‌های قلبی هستند، همانطور که رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده و قند هم در بروز این مشکل نقش دارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید