ناسا تصویری از قلب تاریک "سحابی شعله" منتشر کرد

اخیرا تلسکوپ فضایی هابل، تصویری از قسمت تاریک و مه آلود "سحابی شعله" را برای زمین مخابره کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از قناه العالم، ناسا، گفت: تصویر ارسال شده از سوی تلسکوپ هابل، بخشی از سحابی شعله را نشان می‌دهد. سحابی شعله، یک منطقه‌ ستاره ساز و مکانی در شرق صورت فلکی شکارچی است. این سحابی در فاصله‌ حدود ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ سال نوری از  زمین قرار دارد.

سحابی شعله بخشی از مجموعه ابر مولکولی شکارچی است. ابرمولکولی شکارچی شامل سحابی‌های معروفی مانند سحابی سر اسب و سحابی شکارچی است. این سحابی مکانی تاریک است و ناسا تصویری از قلب آن را منتشر کرده است. همچنین این تصویر درحالی کشف شد که تلسکوپ هابل به دنبال عکس‌هایی از دیسک‌های گرد و غباری در اطراف ستارگان بود. تصویر ارسال شده از سوی تلسکوپ هابل، تصویری مترکز بر روی هسته تاریک سحابی شعله است. این تصویر در منطقه‌ای که تعدادی ستاره از دید پنهان بوده ، گرفته شد.

15184109_303

دیسک‌های گرد و غباری در اطراف ستارگان هنگامی اتفاق می‌افتد که انرژی بالای گاز هیدروژن کاهش پیدا کند. این مکان مه‌آلود شروع به خنک شدن کرده و انرژی به شکل نور ساطع می‌شود در نتیجه باعث درخشش قابل رویکرد ستارگان خواهد شد. دانشمندان ناسا در ابر مولکولی شکارچی، سه جرم را پیدا کردند که دریافتند آن‌ها کوتوله‌های قهوه‌ای هستند. این کوتوله‌های قهوه‌ای نوعی اجرام کم نور، داغ و سنگین اند که مانند ستارگان می‌درخشند.

15184110_926

دیدگاه تان را بنویسید