قرارگیری در معرض ویروس‌های سرماخوردگی از شدت کرونا می‌کاهد

نتایج مطالعات اخیر محققان دانشگاه زوریخ در سوئیس نشان می‌دهد سطح ایمنی بالاتری در برابر کووید ۱۹ در افرادی که قبل از پاندمی در معرض کروناویروس‌های رایج بوده‌اند، وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از مدیکال نیوز، در این مطالعه واکنش آنتی بادی به کروناویروس برای کشف رابطه با نقش حفاظتی واکسن، شدت بیماری و حساسیت به عفونت زیر نظر گرفته شد.

مهر نوشت؛ محققان همچنین پاسخ‌های ایمنی در برابر کروناویروس را با پاسخ‌های ایمنی در برابر کروناویروس‌های پیش از پاندمی، معروف به HCoVs مقایسه کردند. چهار نوع HCoV که باعث سرماخوردگی می‌شوند، مجموعاً حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از عفونت‌های بزرگسالان و ۲ تا ۶ درصد از کل بستری شدن در بیمارستان برای عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی را تشکیل می‌دهند.

پروفسور «الکساندرا ترکولا»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد که پاسخ آنتی‌بادی قوی به کروناویروس‌های انسانی، سطح آنتی‌بادی‌ها علیه کروناویروس را افزایش می‌دهد. بنابراین فردی که در برابر کروناویروس‌های بی‌خطر مصونیت پیدا کرده است، در برابر عفونت‌های شدید کروناویروس نیز بهتر محافظت می‌شود.»

هنگامی که یک پاسخ ایمنی در برابر یک ویروس کرونا، محافظت ایمنی در برابر ویروس دیگری ایجاد می‌کند، کارشناسان سلامت آن را واکنش متقابل می‌نامند.

محققان نمونه‌های سرمی ۸۲۵ شرکت‌کننده را که قبل از پاندمی گرفته شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند و پاسخ ایمنی آن‌ها را به چهار مورد از این ویروس‌های HCoV ارزیابی کردند.

دانشمندان دریافتند افرادی که به کروناویروس مبتلا شده‌اند نسبت به افرادی که به کروناویروس مبتلا نشده‌اند، میزان پادتن کمتری علیه HCoV داشتند.

همچنین، افرادی که دارای میزان بالاتری از آنتی بادی‌ها علیه HCoV بودند و به کروناویروس مبتلا شدند، کمتر به درمان بیمارستانی نیاز داشتند.

این یافته‌ها تا حدی توضیح می‌دهند که چرا برخی افراد عفونت‌های خفیف یا بدون علامت دارند، در حالی که برخی دیگر به بیماری شدید مبتلا می‌شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید