بیوک انکلیو یا تویوتا هایلندر، کدام شاسی بلند کاربردی تر است؟

بیوک انکلیو و تویوتا هایلندر از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، از زمانی که خودروهای اسپرت شاسی بلند وارد بازار خودروها شده اند، تقاضا برای آنها افزایش یافت و خودروسازان بیشتر به سمت تولید این خودروها روی آورده اند؛ 2 نمونه از خودروهای پرتقاضا بیوک انکلیو و تویوتا هایلندر است که در این گزارش آنها را بررسی کرده ایم.

بیوک در طول تاریخ به خوبی تویوتا فروش نرفته است، این در حالی است که خریداران تویوتا به دنبال خرید برند این خودرو هستند و خریداران بیوک آن را به دلیل قیمت مناسب می شناسند.

بیوک انکلیو و تویوتا هایلندر هر دو شاسی بلند سه ردیفه هستند، اما تفاوت‌های بسیار چشمگیری در فضای کابین وجود دارد. همچنین برخی از تفاوت‌های کلیدی در فضای داخلی وجود دارد که به هر خودرو مزایای منحصر به فردی می‌دهد.

Enclave: بیوک Enclave Preferred به‌صورت استاندارد با روکش پارچه‌ای در صندلی ها عرضه می شود. صندلی‌های جلو دارای گرمکن هستند و قابلیت تنظیم برقی هشت جهته برای راننده و تنظیم 6 جهته برای سرنشین را دارند. این خودرو در 3 نسخه تریم Essence، Premier و Avenir  عرضه می شود که تمام آنها با تودوزی چرمی عرضه می‌شوند.

نسخه Premier و Avenir با صندلی‌های جلو خنک‌شونده، صندلی‌های ردیف دوم گرم‌کن و صندلی های ردیف سوم تاشو برقی هستند. بیوک را می توان یکی از به صرفه ترین خودروها دانست و این اقتصادی بودن را روی تمام خودروهای آن می بینیم.

Enclave پایه دارای صفحه نمایش ۴.۲ اینچی مرکز اطلاعات راننده، حذف نویز فعال، سیستم صوتی با 6 بلندگو، صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۸.۰ اینچی، کروز کنترل، قفل برقی درها، شیشه‌های برقی و آینه عقب کم نور خودکار است. فرمان روکش چرمی با کنترل‌های سیستم اطلاعات سرگرمی، کنترل‌های آب و هوای عقب، هشدار ترافیک از راه دور، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک و کنترل از راه دور خانگی جهانی از دیگر امکانات این خودرو است. Enclave Preferred همچنین دارای نقطه اتصال WiFi ۴G LTE و قابلیت دسترسی بیوک است.

هایلندر: تویوتا هایلندر به صورت استاندارد در تریم L و LE با صندلی‌های پارچه‌ای عرضه می‌شود که دارای صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در هشت جهت، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم دستی در ۴ جهت، صندلی نیمکتی ردیف دوم تاشو  است.  مدل‌های XLE و XSE دارای صندلی راننده تنظیم برقی ۱۰ جهته، صندلی سرنشین تنظیم برقی ۴ جهته جایگزین می‌شود.

صندلی‌های مدل‌ محدود و پلاتینیوم دارای سطوح چرمی و گرم و سرد شونده هستند؛ همچنین دارای تنظیم برقی ۱۰ جهته برای صندلی راننده و تنظیم برق ۴ جهته برای سرنشین است.  تویوتا هایلندر با لیست بلندبالایی از ویژگی‌های استاندارد داخلی، حتی در مدل‌های سطح پایه L عرضه می‌شود.

این ویژگی ها شامل شیشه‌های برقی، قفل‌های برقی، کنترل آب و هوای خودکار اتوماتیک، فرمان شیب/تلسکوپی با کنترل برای همه عملکرد‌های کلیدی داخلی، صفحه نمایش LCD اطلاعات ۴.۲ اینچی، دوربین پشتیبان یکپارچه است؛ پنج پورت USB، دو پریز برق ۱۲ ولت و یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی با اتصال Apple Carplay، Android Auto و Amazon Alexa و سیستم صوتی با شش بلندگو از دیگر ویژگی های این خودرو است.

هایلندر LE، علاوه بر تمام ویژگی‌های مدل‌های L، یک دسته دنده و فرمان با تزئینات چرمی نیز دارد. هایلندر XLE و XSE شارژ بی‌سیم تلفن هوشمند، آینه دید عقب کم‌نور خودکار و صفحه نمایش اطلاعات ۷.۰ اینچی LCD را دریافت می کند.

مدل‌های لیمیتد دارای فرمان گرم‌کن، دوربین پشتیبان با دستورالعمل‌های دینامیک، پریز برق ۱۲۰ ولتی، سیستم Driver Easy Speak و سیستم صوتی ممتاز تویوتا با ناوبری و سیستم صوتی JBL با ۱۱ بلندگو هستند. هایلندر Platinum با یک آینه دید عقب دیجیتال، یک نمایشگر ۱۰ اینچی رنگی، یک سیستم دوربین خارجی ۳۶۰ درجه و یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۲.۳ اینچی به سیستم صوتی JBL با ۱۱ بلندگو ارائه می شود.

 بیوک Enclave در اینجا مزیتی دارد که فناوری استاندارد بیشتری را ارائه می‌کند و ویژگی‌های استاندارد بالاتری را در مدل‌های بیشتر ارائه می‌دهد. هایلندر گجت‌های داخلی گسترده‌ای را ارائه می‌کند، اما ویژگی‌های برتر بیشتری را دریافت می‌کنید و در سطوح بیشتری با بیوک در دسترس هستند.

Enclave: بیوک Enclave به صورت استاندارد با موتور ۳.۶ لیتری V۶ عرضه می‌شود که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۶ پوند فوت گشتاور ارائه می‌کند. این موتور به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک متصل می‌شود و دیفرانسیل جلو در همه مدل‌ها استاندارد است. مدل‌های Essence، Premier و Avenir همگی می‌توانند به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز شوند.

هایلندر: تویوتا هایلندر به یک موتور ۳.۵ لیتری V۶ مجهز است که ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۳ پوند فوت گشتاور را با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ارائه می‌کند. دیفرانسیل جلو در تمام سطوح تریم استاندارد است، اما سیستم چهار چرخ متحرک در هر هایلندر جدید اختیاری است.

 هر دوی این شاسی بلندها دارای سیستم محرک جلو یا تمام چرخ هستند، اما بیوک V۶ هم از نظر اسب بخار و هم در گشتاور برتری دارد. 

دیدگاه تان را بنویسید