کدام شاسی بلند از میان بولوو XC60 و ولوو XC90 بهتر است؟

ولوو XC60 و ولوو XC90 از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، وقتی می‌گوییم رقابت در بازار کراس اوور‌ها سخت است، منظورمان این نیست که این رقابت فقط در کلاس کامپکت های مقرون به صرفه سخت است؛ منظور این است که رقابت جهانی آنها سخت است. 

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ می‌توان ادعا کرد که هیچ برند خودرویی در بازار آمریکای شمالی در ۳۰ سال گذشته به اندازه ولوو تکامل نیافته است. در اوایل دهه ۱۹۹۰، پرفروش‌ترین مدل‌های ولوو، سدان‌ها و شاسی بلندهایی بودند که عمدتاً با فوم پلاستیکی پوشیده شده بودند. شکل اولیه خودرو‌های آن‌ها از دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۰ بدون تغییر باقی ماند و در آن سال‌ها، این برند بیشتر به دلیل طراحی ضعیف شناخته شده بود.

خوشبختانه، برند ولوو امروزی هیچ شباهتی به خودروهای دهه ۱۹۹۰ ندارد و فناوری پیشرفته ای را در داخل و خار با طراحی شیک و زیبا به نمایش می‌گذارد. خط تولید ولوو امروزی مملو از مدل‌های لوکس مناسب از جمله سدان، ون و شاسی‌بلند است. دو تا از محبوب‌ترین ولوو‌های مدرن XC۶۰ و XC۹۰ هستند که این دو شاسی بلند جادار تمام امکاناتی که این برند ارائه می‌دهد به نمایش می‌گذارد. این دو مدل تمام ویژگی‌های ممتازی را که از یک شاسی بلند لوکس انتظار دارید، را ارائه می‌کنند، اما قیمت آن‌ها بسیار کمتر از رقبا است.

 در این مقاله هر دو پرچمدار ولوو را بررسی می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم تا اطلاعات بیشتری از این 2 خودرو کسب کنید.  

XC۶۰: ولوو XC۶۰ وقتی به درستی مجهز شود، بدون توجه به موتور یا پیکربندی حالت رانندگی انتخاب شده، تا 1587 کیلوگرم وزن را یدک می‌کشد. خواه موتور T۵ جلو یا تمام چرخ محرک باشد یا T۶ با AWD استاندارد، ظرفیت یدک کشی تغییر نمی‌کند. از نظر توانایی‌های حمل و نقل، ناحیه پشت صندلی‌های جلوی این مدل ولوو، ۱۷۹۱ لیتر ظرفیت بار را در صورت خواباندن صندلی‌ها ارائه می‌دهد.

XC۹۰: ولوو XC۹۰ با گزینه موتور T۵ دارای ظرفیت یدک کشی 1814 کیلوگرم است، در حالی که موتور قوی‌تر T۶ می‌تواند تا 2267 کیلوگرم در صورت مجهز بودن وسیله نقلیه به خوبی بکسل کند. همچنین، به لطف فضای اضافی ردیف سوم در صندلی‌ها، زمانی که تمام صندلی‌های پشت سر راننده را خم کنید، XC۹۰ فضای بار ۲۴۲۵ لیتر را ارائه می‌کند.

 ولوو XC۹۰ هم در ظرفیت بار و هم در قابلیت یدک‌کشی مزیت بزرگی نسبت به رقیب دیگر دارد، بنابراین می توان گفت این خودرو از بین این 2 شاسی بلند انتخاب بهتری است.

XC۶۰: ولوو XC۶۰ با فهرست فوق‌العاده بلندی از ویژگی‌های استاندارد عرضه می‌شود، که با مجموعه از امکانات از جمله پشت آمپری دیجیتال ۱۲ اینچی، سیستم صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۹.۰ اینچی و سطوح چرمی شیک ارائه می شود. مدل پایه XC۶۰ Momentum همچنین دارای کنترل تهویه مطبوع، مونروف پانوراما با نورگیر برقی، تنظیم برقی  صندلی‌های جلو، کنترل صوتی سیستم اطلاعات سرگرمی، اتصال گوشی هوشمند اپل و اندروید از طریق بلوتوث و روکش چرمی است.

نسخه R Design XC۶۰ دارای صندلی‌های جلوی گرم‌کن، زیرسر‌های تاشو برقی عقب، کنترل هوای چهار منطقه‌ای، ناوبری Sensus، سیستم کمکی پارک جلو، نورپردازی داخلی ممتاز و سیستم صوتی هارمن کاردون ۶۰۰ وات با ۱۴ بلندگو است. مدل‌های Inscription تمام اجزای R Design را به همراه صندلی‌های جلو خنک‌شده با تکیه‌گاه‌های جانبی قابل تنظیم دریافت می‌کنند.

XC۹۰: ولوو XC۹۰ همچنین دارای فهرست بلندبالایی از ویژگی‌های استاندارد است که بسیاری از آن‌ها با XC۶۰ در سطوح مشابه مشترک هستند. با این حال، XC۹۰ با چند ارتقاء نسبت به XC۶۰ عرضه می‌شود. XC۹۰ با یک پشت آمپری ۱۲ اینچی، صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۹ اینچی و کابینی با پوشش چرمی عرضه می‌شود.

XC۹۰ Momentum با صندلی‌های چرمی با تنظیم قدرت جلو، فرمان چرمی با کنترل‌های سیستم، مونروف پانوراما، سیستم کنترل تهویه مطبوع چهار منطقه‌ای، سیستم شارژ گوشی هوشمند، کروز کنترل تطبیقی، دسترسی به کنترل صوتی، گوشی هوشمند اپل و اندروید ارائه می‌شود. قابلیت اتصال با بلوتوث، دستیار پارک جلو، کمک پارک عقب با دوربین پشتیبان، برف پاک کن‌های حساس به باران و سیستم صوتی ۲۲۰ واتی با ۱۰ بلندگو از دیگر امکانات این خودرو است.

XC۹۰ R Design همچنین دارای گرمکن صندلی‌های جلو، بالشتک‌های صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی، ناوبری Sensus، آفتابگیر‌های عقب، نورپردازی درجه یک و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۴ بلندگو ۶۰۰ واتی است. بسته Inscription با تمام موارد فوق علاوه بر صندلی‌های جلو خنک‌شونده با تکیه‌گاه‌های جانبی قابل تنظیم همراه است.

لیست ویژگی‌های داخلی ولوو XC۶۰ و ولوو XC۹۰ تقریباً یکسان است، اما XC۹۰ دارای مزایایی مانند سیستم کنترل آب و هوای چهار ردیفه استاندارد و سیستم کمکی پارک جلوی استاندارد است. 

XC۶۰: ولوو XC۶۰ در تریم های T۵ و T۶ عرضه می‌شود. مدل‌های T۵ با یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ عرضه می‌شوند که ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل جلو در مدل‌های XC۶۰ T۵ استاندارد هستند، اما سیستم چهار چرخ متحرک اختیاری است.

کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند مدل‌های T۶ را انتخاب کنند که با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و سوپرشارژر با ۳۱۶ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ پوند فوت گشتاور عرضه می‌شوند. هر دو گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و چهار چرخ محرک در مدل‌های XC۶۰ T۶ استاندارد هستند.

XC۹۰: ولوو XC۹۰ را با پکیج‌های موتور T۵ و T۶ نیز ارائه می‌کند که تقریباً مشابه خط تولید XC۶۰ هستند. T۵ یک موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ پوند فوت گشتاور، با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استاندارد و به صورت چهار چرخ متحرک ارائه می شود.

موتور T۶ یک موتور ۲.۰ لیتری سوپرشارژ و توربوشارژ با ۳۱۶ اسب بخار قدرت، ۲۹۵ پوند فوت گشتاور، استاندارد هشت سرعته اتوماتیک و استاندارد چهار چرخ متحرک است.

موتورها، گیربکس‌ها و طرح‌های پیشرانه این دو شاسی بلند ولوو کاملاً یکسان هستند. تنها تفاوت واقعی این است که XC۶۰ کوچکتر و سبکتر است، بنابراین قدرت موجود منجر به تولید یک شاسی بلند کمی سریعتر شده است.

دیدگاه تان را بنویسید