سوبارو فارستر یا نیسان روگ، کدام کراس اوور کامپکت امکانات بهتری دارد؟

سوبارو فارستر و نیسان روگ از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سوبارو فارستر و نیسان روگ 2 خودرو کاملا متفاوت از کراس اوورهای مدرن امروزی هستند. سوبارو در ابتدا به دلیل ساخت سیستم چهار چرخ متحرک، به شهرت رسیده است. در همین حال، نیسان، روگ را با بسته‌ای ارائه می دهد که بیشتر متمرکز بر جاده‌های سرسخت است و اخیرا نیز ویژگی‌های خانواده‌ پسندتر با فناوری هوشمندانه‌تری را برای سال ۲۰۲۱ ارائه داده است. هر دوی این کراس اوور‌های جمع و جور در یک بخش رقابتی شدید، چیز‌های زیادی برای ارائه دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ فارستر: یک پیشرانه این خودرو را به یک موتور ۲/۰ لیتری ۴ سیلندر مجهز به یک موتور الکتریکی برای ترکیبی از پیشرانه برقی که سوبارو آن را "e-Boxer" می‌نامد، مجهز می‌کند. موتور دیگر یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربو است. موتور ۲.۵ لیتری پایین کاپوت قرار می‌گیرد تا مرکز ثقل را نزدیک‌تر به terra firma نگه دارد.

فارستر ۱۸۲  اسب بخار قدرت دارد و با حداکثر گشتاور ۱۷۶ پوند فوتی ارائه می شود که کمتر از گشتاور روگ است. یک گیربکس متغیر پیوسته (CVT) به لطف سیستم متقارن چهار چرخ متحرک سوبارو، نیرو را به هر چهار چرخ می‌فرستد.

روگ: هنگامی که روگ فعلی برای مدل سال ۲۰۲۱ معرفی شد، با یک بسته ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ارائه شد که به یک گیربکس CVT متصل شده است. این موتور ۱۸۱ اسب بخار و ۱۸۱ پوند فوت گشتاور خود را به صورت استاندارد به چرخ‌های جلو می‌فرستد و دیفرانسیل AWD در آن اختیاری است.

در مارس ۲۰۲۱، نیسان یک برنامه آزمایشی را برای گنجاندن یک موتور سه سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ کارآمدتر در خط تولید اعلام کرد که باید عملکرد مشابهی با موتور موجود ارائه دهد، اما سوخت کمتری مصرف کند.

هر دوی این خودروها تقریبا از نظر قدرت مشابه هستند؛ با حجم 2.5 لیتری، حدود ۱۸۰ اسب بخار قدرت و با گیربکس CVT ارائه می شوند. 

 

فارستر: فارستر امتیاز‌های بالایی را از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) کسب کرده است که این به معنی یک امتیاز کامل پنج ستاره برای تصادفات جلو و جانبی است. در همین حال، فارستر یک انتخاب ایمنی برتر + از IIHS را کسب کرده است. 

مجموعه EyeSight سوبارو در تمام فارستر‌ها استاندارد است که از جمله آنها می توان به عملکرد بالای ترمز قبل از برخورد، هشدار خروج از خط و انحراف، کروز کنترل تطبیقی ​​و کمک نور بالا اشاره کرد. نظارت بر نقاط کور با هشدار ترافیک، هشدار به هوش بودن راننده و ترمز خودکار معکوس همگی در دسترس هستند.

روگ: روگ نیز مانند فارستر امتیاز‌های بالایی را از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) کسب کرده است که این به معنی یک امتیاز کامل پنج ستاره برای تصادفات جلو و جانبی است. با این حال، نیسان در نمرات تست تصادف NHTSA عقب است. 

 

روگ: نیسان تقریباً در تمام مدل های روگ سیستم کمک‌ راننده دارد؛ علاوه بر این روگ دارای تجهیزات استانداردی مانند ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، هشدار نقطه کور، هشدار ترافیک، سیستم پارک عقب، نور بالا خودکار و ترمز خودکار عقب است. کروز کنترل تطبیقی، مداخله هوشمند خط و مانیتور دید اطراف در تریم SV به بعد نشان داده می‌شود.  این‌ موارد نشان می دهد که این خودرو کالا وسایل نقلیه ای خانوادگی است، بنابراین ایمنی را در درجه اول قرار داده است. 

فارستر: سوبارو چندین پیشرفت در سیستم‌های ایمنی فاستر ایجاد کرده، اما به نظر می‌رسد سیستم اطلاعات و سرگرمی موجود در خودرو را همانند نسخه‌های قبلی طراحی کرده باشد. این بدان معناست که سوبارو فاستر ۲۰۲۲ با شاسی بلند، به جای نمایشگر‌های بزرگتر در جدیدترین مدل‌های لگاسی و اوت بک، با یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی با نرم افزار استارلینک و خدمات مرتبط طراحی شده است.

روگ: در نیسان روگ شاهد همان چراغ های جلویی هستیم که در نیسان جوک دیده بودیم، اما با این تفاوت که اکنون  به دلیل داشتن جلوپنجره حرکتی بلوف V-motion بسیار زیباتر شده است؛ اکنون سیستم دارای سیستم کنترل کروز، سیستم هشدار خروج از خط است که از ایمنی سرنشینان را افزایش می‌دهد. شما همچنین تنظیمات بیشتری را روی داشبورد خود دریافت می‌کنید که به شما در مورد فشار لاستیک‌ها اطلاع می‌دهد. در کنار این تنظیمات، این ماشین دارای سیستم یادآوری کمربند ایمنی، همچنین برای صندلی‌های عقب است، که این امر برای بچه‌ها بسیار ایمن است.

 

دیدگاه تان را بنویسید