جزییاتی درباره نخستین خودروی صندوقدار خودروسازی فردا + تصاویر

خودروسازی فردا بعد از عرضه و تولید دو شاسی بلند و کراس اوور SX5 و SX6، اولین خودرو صندوقدار خود را به مشتریان و خریداران معرفی کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  فردا ۵۱۱، خودرویی ساخت کشور چین است که در سال ۲۰۲۰ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۴۸۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۰۶ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۴۵ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده۵ سرعته DCT استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۰ لیتر است.

فردا ۵۱۱ با طول ۴۳۹۰ میلی متر و عرض ۱۷۲۵ میلی متر و ارتفاع ۱۴۹۰ میلی متر و با فاصله محوری ۲۵۳۵ میلی متر، در جایگاه یکی از بزرگ‌ترین سدان‌های کلاس B پلاس قرار می‌گیرد و می‌تواند در این رده فنی، بیش‌ترین فضای کابین را در اختیار سرنشینان خود قرار دهد.

بررسی چانگان آلسوین؛ هرچه که نیاز است از فردا 511 بدانید

این خودرو امکانات مختلفی دارد که از جمله آن می توان به بلوتوث، قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه بر روی نمایشگر خودرو، دوربین عقب با خطوط پارک متغییر اشاره کرد. همچنین این خودرو امکانات دیگری مانند سانروف، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، دو کیسه هوا، تهویه الکتریکی، فرمان کمکی برقی، ترمز ABS، EBD و BAS، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، استاندارد ایزوفیکس صندلی‌ها، کامپیوتر سفر، سنسور باد تایر، نمایشگر لمسی ۷ اینچی دارد. 

بررسی چانگان آلسوین؛ هرچه که نیاز است از فردا 511 بدانید

فردا  ۵۱۱  همچنین مجهز به سنسور پارک عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان است. فردا ۵۱۱ موتور با توجه به این که خودرو فردا ۵۱۱ در سال ۲۰۱۸، یعنی ۳ سال پیش عرضه شده، کابین به روزتری نسبت به رقبای داخلی دارد. داشبرد هم مثل بدنه به صورت نامتقارن طراحی شده است.

بررسی چانگان آلسوین؛ هرچه که نیاز است از فردا 511 بدانید

گفتنی است این خودرو در بازار چین به اسم چانگان آلسوین به فروش می رود و نام آن در بازار ایران فردا  ۵۱۱ است. 

دیدگاه تان را بنویسید