قیمت نهایی و مشخصات دو خودروی "فردا 511" و "فردا sx5" اعلام شد

قیمت جدید دو محصول شرکت خودروسازی فردا با نام فردا 511 و فردا SX5 اعلام شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ شرکت خودروسازی فردا قیمت جدید 2 محصول خود را ویژه شهریورماه 1400 اعلام کرد. 

خبر مرتبط؛

قیمت جدید هایما S5 با گیربکس جدید ویژه شهریور 1400+ جدول

photo_2021-08-24_20-42-56

مشخصات فنی فردا ۵۱۱

چانگان آلسوین در بازار جهانی با دو نوع پیشرانه حضور دارد. مدل ارزان‌تر به پیشرانه ۱٫۴ لیتر مجهز است که ۱۰۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه‌ی قوی‌تر که در ایران نیز عرضه خواهد شد، از پیشرانه ۱٫۵ لیتر (۱۴۸۰ سی‌سی) برخوردار است و ۱۰۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. زمان دقیق سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر‌‌‌بر‌‌‌‌ساعت فردا ۵۱۱ مشخص نیست؛ اما با‌توجه‌به وزن خالص ۱،۰۹۵ کیلوگرمی آن و نصب جعبه‌دنده دوال کلاچ اتوماتیک، می‌توان زمانی حدود ۱۳ تا ۱۴ ثانیه را برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر‌‌‌بر‌‌‌‌ساعت از حالت سکون پیش‌بینی کرد.

فردا 511

نمای موتور  Changan Alsvin  فردا 511

در وب‌سایت‌های خودرویی روسیه، میانگین مصرف سوخت آلسوین ۱٫۵ لیتری حدود ۶٫۵ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است؛ درحالی‌که در شهر به ۸٫۵ لیتر و در بزرگ‌راه به ۵ لیتر بنزین نیاز دارد. شایان ذکر است استاندارد آلایندگی این خودرو نیز یورو ۶ است.

امکانات رفاهی و ایمنی فردا ۵۱۱

براساس اطلاعیه موجود در وب‌سایت خودروسازی فردا، سان‌روف برقی، نمایشگر لمسی ۷ اینچ با رابط USB و  امکان برقراری ارتباط تلفنی بلوتوث، دوربین پارک، حسگر عقب، فرمان برقی، آینه‌های جمع‌شونده الکتریکی، تهویه مطبوع خودکار و کامپیوتر سفر ازجمله امکانات استاندارد برای آلسوین در بازار ایران خواهند بود. در بحث ایمنی، کیسه‌هوا برای سرنشینان جلو، ترمز ضدقفل (ABS)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، توزیع هوشمند نیروی ترمز (EBD) و سیستم حفظ خودرو در شیب (HHC)، آپشن‌های مهم فردا ۵۱۱ هستند.

مشخصات فنی فردا SX۵

این خودرو با طول کلی ۴۵۱۵ میلی متر، عرض ۱۸۱۲ میلی متر، ارتفاع ۱۷۲۵ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۷۲۰ میلی متری ساخته شده است که از نظر ابعاد و اندازه کوچک‌تر از دیگر محصول شرکت خودروسازی فردا یعنی فردا SX۶ خواهد بود. همچنین به نظر می‌رسد که با توجه به وزن ۱۳۴۰ کیلوگرمی و توان ۱۲۳ اسب بخاری پیشرانه، این مدل از نظر شتاب گیری نیز حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد، هرچند در این رابطه عدد دقیقی در کاتالوگ این خودرو ذکر نشده‌است، اما براساس تست نشریات شتاب گیری فردا اس ایکس ۵ در حدود ۱۸ ثانیه به طول می‌انجامد.

فردا SX۵ از یک پیشرانه ۱ ٫ ۶ لیتری تنفس طبیعی با تکنولوژی ساخت میتسوبیشی بهره می‌گیرد. این پیشرانه مجهز به فناوری Mivec میتسوبیشی می‌باشد که در واقع نام انحصاری این کمپانی برای ویژگی زمان بندی متغییر سوپاپ‌ها است. پیشرانه مذکور توان تولید ۱۲۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتن متر گشتاور را دارد که یک جعبه دنده CVT نسل سه با امکان تعویض دستی دنده‌ها و همچنین حالت برفی و اسپرت، وظیفه انتقال نیروی تولیدی توسط پیشرانه به چرخ‌های جلو را داراست.پیشرانه ۱ ٫ ۶ لیتری خودرو گرچه شاید بدون فناوری توربو قدرت چشمگیری را در اختیار راننده قرار ندهد، اما قطعاً دردسرهای نگهداری پیشرانه‌های توربو را نیز با توجه به وضع کیفیت بنزین‌های تولید داخل نخواهد داشت. خودروی کراس اوور فردا SX۵ تنها با جعبه دنده اتوماتیک CVT به مشتریان عرضه می‌شود و مصرف سوخت ۷.۵ لیتری به صورت ترکیبی برای کارکرد ۱۰۰ کیلومتری خواهد داشت.

پیشرانه ۱ ٫ ۶ لیتری خودرو گرچه شاید بدون فناوری توربو قدرت چشمگیری را در اختیار راننده قرار ندهد، اما قطعاً دردسرهای نگهداری پیشرانه‌های توربو را نیز با توجه به وضع کیفیت بنزین‌های تولید داخل نخواهد داشت.

به عنوان یک نکته مهم و بسیار رضایت بخش باید به تفاوت جعبه دنده نسل سه این خودرو با سایر CVTهای موجود در خودروهای چینی اشاره کرد که در حالت دستی برخلاف سایر گیربکس‌های مشابه، واکنشی رضایت بخش به سبک و یا معکوس کردن دنده‌ها دارد و این ویژگی به خصوص در شیب‌های سربالایی و هنگام سبقت گیری ها، به کمک راننده خواهد آمد. سیستم ترمز خودرو نیز حس امنیت لازم را با توجه به وزن و جثه اتومبیل، به سرنشینان القا می کند.

در کل، می‌توان گفت که فردا SX۵ یک کراس اوور میان سایز با طراحی مناسب ظاهری و بسیار چشم نواز داخلی است که از مزیت‌های آن جادار بودن فضای داخل، کیفیت ساخت و متریال مناسب در کابین، پیشرانه کم درد سر است و از سویی دیگر، وجود تنها دو عدد ایربگ، نبود آپشنی مانند ورود و استارت بدون کلید در کنار قدرت نسبتاً پایین پیشرانه از ضعف‌های این خودرو به شمار می‌روند.

سدان چینی ایرانی فردا اس ایکس ۵ + بررسی، مشخصات و فنی فردا SX5

 

آپشن‌ها و تجهیزات فردا SX۵

نمایشگر هشت اینچ لمسی، درگاه USB، دوربین پارک با خطوط راهنما، فرمان برقی، آینه‌های برقی تاشو، روشنایی خودکار (اتولایت) و روشنایی روز، کامپیوتر سفر، نشان‌دهنده فشار باد تایرها، رینگ‌های اسپرت ۱۷ اینچ با لاستیک‌های ۲۱۵ میلی‌متر و سان‌روف امکانات رفاهی مهم دانگ فنگ X۵ هستند. در بحث ایمنی، دو کیسه هوا برای ردیف جلو، کنترل پایداری ESP، ترمز کمکی با سیستم توزیع هوشمند EBD، حفظ خودرو در شیب و حسگر عقب برای شاسی‌بلند فردا SX۵ استفاده خواهد شد:

  • اتولایت / دی لایت
  • ایزوفیکس صندلی
  • آینه تاشو برقی
  • بلوتوث
  • تهویه دیجیتال
  • خروجی برق ۱۲ ولت
  • دو ایربگ
  • روکش چرم صندلی
  • سانروف
  • سنسور پارک عقب
  • سنسور فشار باد تایر
  • فرمان برقی با تنظیم ارتفاع
  • کروز کنترل / کنترل پایداری / کنترل کشش
  • کمکی حرکت در سربالایی ( HHC)
  • گیربکس ۲ حالته (اسپرت - برفی)
  • مانیتور ۸ اینچی لمسی با دوربین عقب

سدان چینی ایرانی فردا اس ایکس ۵ + بررسی، مشخصات و فنی فردا SX5

ایمنی خودرو فردا SX۵

بررسی فردا sx۵ از نظر ایمنی مشکل است؛ هیچ‌گونه داده معتبری پیرامون نتایج تست و آزمون‌های ایمنی‌سنجی دانگ فنگ x۵ در موسسات چینی یا اروپایی موجود نیست؛ اما ازآن‌جاکه گفته می‌شود این خودرو بر پلتفرم برخی مدل‌های قدیمی‌تر رنو نیسان نظیر مدل قشقایی توسعه یافته است، بنابراین احتمالاً استحکام شاسی خودرو چندان ناامیدکننده نخواهد بود. از سوی دیگر، شرکت خودروسازی فردا در بخش کیسه‌های هوا، به حداقل‌ها رضایت داده و تنها دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو در نظر گرفته است که این مورد به‌ویژه در مقایسه با کراس اوورهای روز چینی موجود در بازار، چندان موردپسند مشتریان واقع نخواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید