جی پلاس

سیاره سرخ، زمین انسان می شود/ زندگی در مریخ با 110 نفر

دانشمندان در محاسبات جدید خود اعلام کرده‌اند که برای ایجاد تمدن جدید روی سیاره سرخ یا مریخ دست‌کم به ۱۱۰ نفر نیاز است.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ نسترن صائبی؛ دانشمندان می‌گویند که 110 نفر تضمین می‌کند که ابزار و مواد غذایی کافی برای زندگی انسان روی کره مریخ تامین می‌شود. به گفته آن ها، برای مستقر کردن انسان‌ها روی این سیاره باید کلونی‌هایی گنبدی شکل پر از اکسیژن ساخته شود و خیلی زود انسان‌ها کشاورزی و صنایع دیگر را روی آن آغاز کنند.

دانشمندان اینگونه شرح می‌دهند که انسان‌ها در آینده به دلیل جنگ‌های عظیم راهی مریخ خواهند شد و از آنجا که پشتیبانی از زمین ناممکن است، خود مهاجران مریخی باید بتوانند منابع غذایی و زندگی خود را تامین کنند. آن ها فرضیه خود را تقریبا شبیه به شرایطی توصیف می‌کنند که شخصیت "مت دیمون" در فیلم «مریخی» ساخت ۲۰۱۵ داشت و به تنهایی توانست روی این سیاره سرخ کشاورزی کند و منابع مورد نیازش را تامین کند. البته پروفسور ژان مارک سالوتی، کارشناس فضایی، تخمین می‌زند که در صورتی می‌تواند یک خانه دائمی روی این سیاره بسازد که 109 نفر دیگر به او کمک کنند.

این دانشمند در موسسه ملی پلی‌تکنیک فرانسه، در این تحقیق از یک مدل ریاضی برای تعیین «امکان بقا در سیاره دیگر و خود پایداری» استفاده کرده است و در این مورد می‌گوید: بقای انسان در این سیاره به دسترسی به منابع طبیعی، شرایط کاری و فرضیات دیگری بستگی دارد.

این در حالی است که ایلان ماسک، موسس و رئیس شرکت فضایی اسپیس‌ایکس روی پروژه‌ جدید و جنجالی کار می‌کند و امیدوار است که روزی بتواند مریخ را که حدود ۱۴۰ میلیون مایل (225 میلیارد متر) با ما فاصله دارد، استعمار کند.

دیدگاه تان را بنویسید