گزارش جی پلاس؛

هکرها در کمین اسکوترهای برقی/ تسلط بر سیستم ترمز و هدایت!

یکی از مدل‌های اسکوتر کمپانی شیائومی دارای باگی امنیتی است که هکرها به راحتی می‌توانند به آن نفوذ کنند و کنترل آن را در دست بگیرند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جیپلاس، اگر در خیابان شاهد بودید که فردی سوار بر اسکوتر برقی‌اش با سرعت باد از کنارتان عبور کرد، فکر نکنید دیوانه شده که با این سرعت می‌راند، بلکه ممکن است هکرها کنترل این وسیله را در دست گرفته باشند. به تازگی یک تیم امنیتی در اسکوتر برقی مدل M365 شیائومی باگی امنیتی شناسایی کرده‌اند که به هکرها امکان می‌دهد کنترل گاز و ترمز این وسیله برقی را در دست بگیرند.

نرم‌افزار نصب شده روی این اسکوتر به گونه‌ای طراحی شده که نفوذ به آن امکان سوء‌استفاده هکرها را می‌دهد به طوری که آنها می‌توانند از راه دور سرعت اسکوتری را زیاد کرده یا حتی ترمز آن را بکشند. هکرها با نفوذ به نرم‌افزار این اسکوتر، قادرند بدون اینکه شناسایی شوند به هر کدام از ویژگی‌های آن دست پیدا کنند و سیستم‌عامل‌های مخرب را روی آن نصب کنند.

این خراب‌کاری‌ها ممکن است باعث شود که اسکوتر ناگهان ترمز کرده و حتی در میان تجمع خودروها ناگهان سرعت گیرد یا هر اتفاق دیگری که فکرش را بکنید رخ دهد. مشکل از زمانی آغاز می‌شود که ارتباط اسکوتر از طریق بلوتوث با نرم‌افزار هوشمند برقرار می‌شود. محققان امنیتی دریافتند که هکرها حتی بدون اینکه سیستم امنیتی اسکوتر از آنها رمز عبور بخواهد، می‌توانند به آن نفوذ کنند و هر گونه خراب‌کاری را سازمان‌دهی کنند.

دیدگاه تان را بنویسید