رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه با همکاری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه دمشق نمایشگاه عکسی با عنوان ( امام خمینی در آیینه هنر سوریه) در محل ساختمان دانشکده برگزار کرد.

به گزارش جماران؛ نمایشگاه عکس بمناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با عنوان امام خمینی در آئینه هنر سوریه با همت رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان و همکاری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه دمشق برگزار شد.

روز پنجشنبه همزمان با گذشت ۳۴ سال از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، حضرت روح الله خمینی (ره) و بر اساس نگاه جاودانه امام هنر که بیان کردند هنر می تواند تصویر روشنی از عدالت، عزت و انصاف و مظهر تراژدی ستمدیدگان از سوی قدرت های مستبد باشد ، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه با همکاری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه دمشق نمایشگاه عکسی با عنوان ( امام خمینی در آیینه هنر سوریه) در محل ساختمان دانشکده برگزار کرد.

 

170415311

 

این نمایشگاه با حضور حسین اکبری سفیر ایران در سوریه و حمیدرضا عصمتی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق به همراه دکتر فواد دهدوح رئیس دانشکده هنرهای زیبای و دکتر کیندا معروف برگزار شد.

 

170415310

 

در مراسم رونمایی از این نمایشگاه رئیس دانشکده هنرهای زیبا سخنانی را درباره عمق روابط سوریه و ایران بازگو کرد.

حسین اکبری سفیر ایران نیز به روابط ریشه‌دار دو کشور اشاره کرد و با توجه به اینکه مردم دو کشور در سال‌های گذشته جان خود را در راه دفاع از استقلال خود فدا کرده‌اند، همکاریهای فرهنگی میان دو کشور بویژه در بخش دانشگاهی را یکی از بهترین راهها برای نزدکی شدن جوانان و قشر دانشگاهی بین ایران و سوریه قلمداد کرد.

 

170415284

 

در این مراسم از سوی معاونت فرهنگی رایزنی کشورمان، مستندی از راهپیمایی مردم ایران و نقش امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین روز تشییع پیکر حضرت روح الله را به نمایش درآورد و در نهایت تعدادی از دانش آموزان برنده مسابقه نقاشی که به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برگزار شد، تقدیر شدند.

 

170415306

 

تعدادی از اعضای دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه دمشق به همراه دانشجویان علاقمندان به انقلاب اسلامی ایران در این مراسم باشکوه شرکت داشتند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.