مراسم اصلی بزرگداشت امام که مصادف با سالروز رحلت ایشان هر ساله برگزار می شود دیروز بود و به اتمام رسید. اما تهران همچنان میزبان میهمانانی است که برای شرکت در این مراسم به ایران آمده اند.

برخی از این میهمانان خارجی امروز را در گشت و گذار گذراندند. آنها امروز به مجموعه کاخ های سعدآباد رفتند که یکی از اماکن به جامانده از دوره سلطنت پهلوی است. 

به گزارش جماران، آنها در این بازدید از کاخ ملت بازدید کردند که زمانی محل کار و دفتر محمدرضاه شاه بود آنها همچنین از موزه خط و نیز موزه آثار کمال الدین بهزاد هم بازدید کردند. 

یکی از جاهای جالبی که میهمانان خارجی از آن بازدید کردند آشپزخانه سلطنتی بود. این آشپزخانه یکی از ساختمان هایی است که سال ها بعد از سقوط خاندان پهلوی بلااستفاده مانده بود و چند سالی است که آن را تبدیل به موزه کرده اند. 

آخرین ساختمانی که میهمانان خارجی از آن در مجموعه سعد آباد بازدید کردند، کاخ سبز بود که گفته می شود کاخ اختصاصی رضا شاه بوده است. 

میهمانان خارجی بعد از بازدید طولانی خود از  مجموعه کاخ های سعد آباد به هتل برگشتند و بعد از صرف ناهار و استراحتی کوتاه این بار به برج میلاد رفتند. 

آنها در برج میلاد از طبقات مختلف این مجموعه بازدید کردند. و پس از آن بخشی از میهمانان خارجی عازم سفر قم شدند تا در آخرین روزهای اقامت خود در تهران به زیارت حضرت معصومه هم نائل شده باشند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.