پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در آستانه برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(س)؛

اعلام اقدامات انجام شده در امور پشتیبانی و اجرایی ستاد بزرگداشت

به گزارش جماران، ستادهای استانی مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(س)، وظیفه پیگیری و هماهنگی با استانداری‌های سراسر کشور را برای برگزاری مراسم متناظر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط در استانها را برعهده خواهد داشت. همچنین با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، برنامه ریزی لازم به منظور برگزاری مراسم بزرگداشت صورت خواهد گرفت. 

همچنین کمیته امنیتی و ترافیکی نیز که مسئولیت آن برعهده معاون امنیتی وزارت کشور است باید جهت مراسم سالگرد با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط تشکیل شود. در همین راستا، هماهنگی‌های لازم با شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، ناوگان تاکسیرانی و مترو جهت انتقال زائران تهران بزرگ به حرم مطهر صورت می گیرد. 

از سوی دیگر، هماهنگی‌های لازم به منظور استقرار نیروهای امدادی اورژانس به تعداد 1150 نفر و آتش نشان به تعداد 600 نفر در 150 نقطه به همراه بالگرد، آمبولانس سواری و اتوبوس، خودروها و تجهیزات آتش نشانی و امدادی مربوطه صورت می گیرد.

کمیته آبرسانی نیز قرار است با مسئولیت قرارگاه پشتیبانی ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران، یک هزار و پانصد بسته یخ بهداشتی و چهارصدهزار بطری آب معدنی را تامین کرده و ایستگاه های صلواتی را ایجاد می کند. 

کمیته بهداشت، درمان، امداد و نجات هم برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت راه‌اندازی درمانگاه‌های ثابت و سیار و تامین دارو و تجهیزات پزشکی با هماهنگی اورژانس، دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان تامین‌اجتماعی، هلال‌احمر و آتش‌نشانی انجام خواهد داد. 

در کمیته خدمات شهری با مسئولیت شهرداری تهران نیز، راه اندازی، مرمت و بازسازی تعداد دوهزار سرچشمه سرویس بهداشتی، ایجاد روشنایی های ثابت و موقت در محدوده اطراف حرم و نصب بنرهای هدایت مسیر جهت راهنمایی زائرین خصوصاً در پارکینگ ها در دستور کار قرار گرفته است. 

ستاد گمشدگان نیز با مسئولیت نیروی هوافضای سپاه، راهنمایی و انتقال گمشدگان به محل استقرار کاروان ها در طول مراسم را برعهده دارد. 

فعالیت های حمل و نقل و ترافیکی شهرداری تهران نیز نشان می دهد که تعداد 200 دستگاه ون، دوهزار و دویست دستگاه اتوبوس، کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو، بیست دستگاه ماشین برقی و چهل دستگاه ویلچر به منظور مراسم بزرگداشت تامین شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی مراسم 14 خرداد
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.