مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گفت: پارلمان بانوان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود.

فاطمه فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: نخستین فعالیت این پارلمان ان‌شالله به‌زودی در زاهدان و  شهرستان‌های استان آغاز خواهد شد.

وی هدف و مأموریت پارلمان زنان را تقویت مشارکت و نقش زنان در تصمیم‌گیری‌ها عنوان و افزود: تعداد اعضای پارلمان زنان در شهرستان‌ها به تناسب جمعیت هر منطقه تعیین و تعداد اعضای پارلمان زنان استان ۱۰۰ نفر  است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در این پارلمان 25 قشر از بانوان فعال اجتماعی سیاسی  همچون معلمان، دانشگاهیان، مدیران دولتی و غیردولتی، نظام های حرفه ای، اصناف، شوراها، دهیاری‌ها، کشاورزان، بسیج، حوزه‌های علمیه و شوراهای محلات حضور دارند.

فاضلی عنوان کرد: در ایجاد پارلمان زنان اسناد فرادستی همچون سند چشم انداز و قانون اساسی و برنامه ششم توسعه و سیاست کلان رهبر انقلاب و اولویت‌های دولت‌دوازدهم درحوزه خانواده ملاک عمل بوده و تلاش می‌شود از این طریق تصمیم‌گیری‌ها در حوزه زنان و کارگروه بانوان و خانواده پخته‌تر، بدیع‌تر و با آثار گسترده تری انجام شود.

وی یادآور شد: زنان شایسته و توانمند فراوانی در سطح جامعه داریم اما بعضا نتوانسته‌اند شایستگی‌های خود را نشان دهند. با این وجود در چارچوب فعالیت دولت تدبیر و امید فرصتی ایجاد شد تا حداکثر استفاده برای نهادسازی در حوزه زنان محقق شود و این مطالبه گری در نهایت شکل رسمی به خود خواهد گرفت.

فاضلی عنوان کرد: پارلمان بانوان سیستان وبلوچستان منطبق با شرایط بومی و فرهنگی سیستان وبلوچستان راه اندازی خواهد شد و سعی داریم فراجناحی و در جهت تحقق مطالبات زنان و استفاده بهینه از ظرفیت زنان گام مهمی برداریم‌.

این مقام مسئول در ادامه افزود:‌ بی‌شک همواره نسخه کلان ملی نمی تواند رافع تمام مشکلات اقشار مختلف زنان بنابر ویژگی‌های قومیتی، مذهبی و سنتی و اقلیمی باشد و لذا پارلمان مشورتی زنان فرصتی است برای آن که مطالبات جامعه زنان بومی‌سازی شده و متناسب با ویژگی های منطقه ای راهکارهای مناسب برای آنها تدوین شود

فاضلی در پایان اذعان داشت: پارلمان‌ مشورتی زنان می‌تواند نقش موثری در شناسایی و حمایت از حضور زنان توانمند در عرصه انتخابات‌ داشته باشد که اقدام موثری برای تقویت رویکرد عدالت جنسیتی در عرصه قانون‌گذاری ملی و محلی کشور با ظهور در عرصه انتخابات مجلس و شوراها است. لذا در آستانه انتخابات مجلس آینده زنان شایسته‌ای برای حضور در عرصه شناسایی شده و بستر مناسب برای رقابت در فرصتی عادلانه فراهم می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.